Our social:

Latest Post

Thursday, January 30, 2014

Makanan kegemaran Rasulullah s.a.w

1. Barli – Bagus untuk demam jika dibuat sup.

2. Kurma – Nabi berkata rumah yang tidak mempunyai kurma adalah seperti rumah yang tidak ada makanan.

3. Buah Tin – Buah dari syurga. Boleh mengubati buasir.

4. Anggur – Nabi suka buah anggur. Ia membersihkan darah, menguatkan buah pinggang, membersihkan perut

5. Madu – Ia adalah makanan segala makanan, minuman segala minuman, ubat segala ubat. Mengubati cirit birit jika dibancuh dengan air panas, membuka selera, menguatkan perut, membuang kahak. Elok diminun waktu pagi dengan air suam.


Wednesday, January 22, 2014

Logo Baru Jakim


PELANCARAN LOGO JAKIM

Sukacita dimaklumkan bahawa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia telah melalui usia yang panjang dan matang iaitu 45tahun (1969 - 2014). Jakim telah bermula dengan peranannya sebagai Urus setia Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Islam (MKI) di pejabat Perdana Menteri kemudiannya menjadi sebuah Bahagian Agama ( 1 Februari 1974) sebelum dikenali sebagai Bahagian Hal Ehwal Islam (BAHEIS). Selaras dengan perkembangan semasa, BAHEIS telah disusun semula menjadi sebuah Jabatan yang tersohor dengan namanya iaitu Jabatan Kemajuan Islam Malaysia atau dikenali sebagai JAKIM berkuatkuasa pada 1 Januari 1997. Dalam tempoh 45 tahun tersebut pelbagai kejayaan, inovasi, pencapaian, mehnah dan cabaran telah dilalui oleh Jakim dalam menyelaras dan memajukan hal-hal yang berkaitan dengan pentadbiran dan agama Islam di seluruh negara.

Pusingan Kedua PIALA FA 2014

Johor DT vs T-Team
Kedah FA vs Perlis FA
PBAPP FC vs PDRM FC
LionsXII vs Pahang FA
Kelantan FA vs Sabah FA
PKNS FC vs Terengganu FA
Sime Darby FC vs Felda United
Sarawak FA vs Harimau Muda C /SelangorFA

Keputusan penuh Piala Fa pusingan 1

PDRM 1 - 0 SPA FC
Melaka Utd 1 - 2 Perlis
UiTM FC 2 - 3 T-Team
Lions XII 3 - 0 DRB Hicom
Sime Derby 2 - 1 ATM
Terrenganu 4 - 0 Shahzan Muda
Kuantan FA 0 - 1 Sabah
N9 0 - 1 Felda
Kedah 4 - 0 KL
PKNS 3 - 2 JDT II
PBAPP FC 2 - 0 Cebagoo FC
Sarawak 2-1 P.Pinang
Perak 2-2 Pahang(penalti 4-5)

Friday, January 17, 2014

jumaat yang indah

kalau tak boleh cakap positif, tak perlulah cakap negatif eh..

Tuesday, January 14, 2014

kangkung

fenomena kangkung betul2 buat aku ketawa semalam ekeke...macam-macam troll orang buat sampai tak sampai hati pulak aku nak amik publish kat sini...seriously... terhibur la jugak....


hehe...aku delete jela...yang aku dah tulis panjang...no komen jela eh...malas nak gaduh...haha

anyway... maharajalawak mega minggu 9 nanti sapa yang berani buat lawak kangkung...memang terbaik...aku rasa yang berani samada sepah2 atau syj... huhu

Tuesday, January 7, 2014

hukum menjual duit syiling yang berharga dari nilai sebenar




hukumnya?

daftar tesco e coupon

untuk mendaftar sila klik iklan kat bawah follower tu....atau penanggah tu...atau klik gambar bawah ni

Sultan Melaka hanya mahu hak




ntahlah...no komen

Sunday, January 5, 2014

Adakah forex trading pelaburan halal?

Dalam keghairahan mencari bisnes sampingan di musim harga naik ini, WAJIB dijauhi bisnes yang haram seperti FOREX trading, skim pyramid, skim cepat kaya, pelaburan riba. Mengambil rasuah, pecah amanah wang syarikat dan kerajaan, menipu dan mencuri. Nabi meningatkan dalam hadis yang sohih:-

فاتقوا الله وأجملوا في الطلب ولا يحملنكم استبطاء الرزق على أن تطلبوه بمعصية الله فإن ما عند الله لا ينال إلا بطاعته
Ertinya : Takutlah kamu kepada Allah dan perindahkan pencarian rezekimu (cara halal). Jangan disebabkan kelewatan kamu mendapat rezeki sehingga kamu mencarinya dengan melakukan maksiat kepada Allah sesungguhnya ia (rezeki) itu di sisi Allah, dan tidak kamu akan dapatinya (rezeki berkat) kecuali melalui ketaatan kepadanya. (Riwayat An-Nasaie; hadis sohih)

Saudara/i boleh melaburkan wang saudara di dalam apa-apa produk pelaburan di bank-bank Islam berikut :

Friday, January 3, 2014

Video UAI diambang 2014 full 4 jam

lama gila video ni....4jam...

Thursday, January 2, 2014

naikkan cukai rokok untuk selamatkan nyawa

klik gambar untuk kesumber

kata lapuran akhbar, lebih daripada 200 juta nyawa boleh diselamatkan sehingga akhir abad ini jika cukai tembakau dinaikkan tiga kali ganda di seluruh dunia.

peluang buat duit melaui blog - become groupon affliate



groupon affliate ni baru bukak kot.....aku baru tau.... aku rasa ok kot kalau nak try....hehe aku dah cuba daftar... klik gambar untuk daftar groupon affliate

katanya