Our social:

Friday, October 24, 2014

semuanya kerana kurang kasih sayang


sumber gambar fb amran fans

"Remaja sekarang lebih liberal, persoalannya kini bagaimana kita hendak menguruskan mereka?" jelasnya.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/penutur-ale-uto-golongan-kurang-kasih-sayang-46747

itu ayat terakhir pakar psikologi...dia suruh kita jawab...hmmmm

padahal kalau setakat nak cakap orng ni,,,orang tuuu...kurang kasih sayang...tak payah jadi pakar pun aku boleh cakap...sekarang ni, sepatutnya dia lah yang jawab soalan tu, tu bidang dia kan...pakarlah katakan,,, aku rasa inilah salah satu sebab kenapa bidang psikologi dianggap tak perlu dalam masyarakat kita,,,sebabnya orang2 yang dianggap pakar ni cakap macam kita-kita jugak,,, asal ada wartawan tanya...ooo...remaja ni kurang kasih sayang...oooo...ini salah satu penyakit jiwa....amik gambar makanan...selfie... semua nya penyakit...yang tak sakitnya apa? dia? lagi teruk kalau tanya apa masyarakat perlu buat bila harga minyak naik... oooo rakyat perlu faham takde benda free dalam dunia...rakyat perlu buat berbagai kerja.... bila rakyat buat berbagai kerja sampai masa dengan family terbatas,,, ooo...itu gila kerja...perlu spend sometime with family,,,, quality time... hmmmmmmm

that so call pakar psikology...please think before you make your statement... campur sikit dengan orang...baru boleh assume orang ni sakit jiwa ke,,,,kurang kasih sayang ker.... hmmmmmm...

aku bukan nak sokong orang yang cakap perkataan mencarut ni tapi aku rasa pakar psikology ni tak tau pun amran fans tu...dia cakap secara umum...padahal wartawan tanya tu sebab fenomena meran ...ye aku sebut fenomena bukan sebab aku amy search fans tapi kalau dah awani pun boleh keluarkan berita ni sebagai berita dorang...hmmmmm memang fenomena le meran tu...ye tak?soalan wartawan tu maybe pasal remaja yang suka mencarut...tu yang pakar cakap kurang kasih sayang....nak kan perhatian...bla bla bla...

kalau pasal harga minyak naik...barang naik...kan bagus kalau dia kata... oooo...kalau camtu,,,rakyat perlu tukar kerajaan,,,ini takde,,,lagi-lagi kita yang salah...hmmmm

aku sebuat hmmmm...sebab aku nak korang fikir....hmmmmm tu pun nak cakap...kah3
lama-lama,,,blogger pun dia kata kurang kasih sayang...ekeke

###cam biasa,,,pendapat aku tak semestinya betul pada kOrang...ekeke

3 comments :

  1. السلم عليكم ورحمة الله

    بِسْــــــــمِ اٌللَّهِ اٌلرَّحْمَنِ اٌلرَّحِيْـــــــــمِ

    pada hemat akak yg tidak sekolah tinggi nilah. takde satu ibubapa pun yg akan ajar anaknya akan perkara yg tidak baik. takkan kurangnya kasih sayang ibubapa terhadap anak-anak mereka.
    kalau pun korang adalah kerana rentetan mahu mengatasi kos sara hidup yang semakin tinggi.
    ermmmmmm....ntahlah.

    ReplyDelete
  2. setuju benar tuan tanah, kita disuruh fikir sendiri masalah kita, atas keputusan mereka...jemmm

    ReplyDelete

komeng