Our social:

Friday, December 27, 2013

be positif

Aku baca apa yang orang tulis pasal sorang prof tu yang bagi tips camana nak menghadapi kesan kenaikan harga barang...dan aku baca apa yang prof tu cakap...aku ada tengok video prof tu cakap tapi aku tengok je, aku tak dengar pun sebab aku tau apa pakar motivasi nak cakap. Tak de apa pun yang salah apa yang dia cakap...cuma mungkin tak sesuai untuk dipakai oleh semua orang...be positive...

banyak dah aku pergi kelas motivasi ni dan aku dapati bukan susah pun nak jadi pakar motivasi,,, sebab dorang ni macam ahli politik jugak, yang penting pandai cakap, muka mau tebal. nasihatkan orang bukan susah pun... be positif...

dan sangat penting untuk kita ingat, kalau benda tu tak kita rasa,,, tak payahlah nak sibuk2 hal orang,.... orang nak makan ke,,, orang dah makan ke...lantak pi ,,, yang penting kita dah makan... tengok orang lapar...makan sikit...makan pun catu-catu... biarkan...mungkin sedang berdiet...itulah pendapat sesetengah orang...jaga diri sendiri dan keluarga...bila kita bangkang apa2...orang tu tanya...ko susah ke?kenapa ko nak sibuk2...? camtulah...orang lain...biarkan je... be positif...nak positif camanapun aku tak tau...

suruh orang buat 2 3 keje macam dia kut... yelah... orang lainkan pemalas...bawak teksi waktu malam... keje lain waktu siang...2 keje jugak tapi income tak samalah macam dia...arghhh... lantak pi la...cakap jela...belajar malas...kenalah usaha lebih... be positif...

kurangkan bil....pakai lilin...tutup astro... mana ada astro...apa nak tutup? ooo...tak payah tengok tv... cakap macam kita ni gila tengok tv ke hape...?aku rasa budak2 je tengok tv ni...dulu2 ada jugak nak tengok berita...tapi sekarang ada ke orang nak tengok berita.... be positif...

ntahlah... marilah kita be positif...

0 pompang pompang :

Post a Comment

komeng