Our social:

Sunday, March 24, 2013

kesempatan vs kesempitan

sebenarnya word ambil kesempatan ni bukannya satu word yang teruk sangat sebab kadang2 memang kita perlu ambil kesempatan pun kan...

masa bila kita perlu ambil kesempatan? masa bila ambil kesempatan ni jadi tak baik? kesempatan vs kesempitan... macamana dengan ambil kesempatan didalam kesempitan diri sendiri? itu baikla kot...yang tak baik adalah bila ambil kesempatan diatas kesempitan org lain...tp ayat ni pun boleh buat pening jugak kan...macamana kalau kesempitan org lain tu adalah bermaksud kesempitan dari segi masa... contohnya...dia cuma ada 10 minit je untuk kita menerangkan kebaikan sesuatu tu... barulah bole kita kata mengambil kesempatan diatas kesempitan org lain ...dengan cara yang baik...

ok...aku dah pening...kah3

4 comments :

  1. Asalkan jangan ambil kesempatan dari kesempitan orang yang tengah pening dah le. Zalim namanyanya!

    ReplyDelete
  2. KALUA ORANG CURI BEG DUIT SEMASA KITA BELUM GAJI..ITU MENGAMBIL KESEMPATAN DARI KESMPITAN JUGA KAN

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum wbt.

    yang penting tiada unsur-unsur aniaya.

    ReplyDelete
  4. amik kesempatan atas kesusahan orang lain memang salah.. :D

    ReplyDelete

komeng