Our social:

Latest Post

Wednesday, October 31, 2012

bangun tengah malam, apa nak buat?


Tuesday, October 30, 2012

menulis dari hati

dah lama sebenarnya aku tak menulis dari hati,,,,,semenjak desktop aku rosak, pakai netbook ni rasa malas nak menulis...

eh!nak tulis apa ni...kah3

untung jugak sebenarnya bila blog dah takde pembaca...bole update ikut rasa...

alaaa...kalu manu boleh rasa bangga menang lawan 9 pemain,,,,takan aku tak bole tulis cenggini pulak....ada kena mengena la pulak eh...

esaimen tak buat lagi... ada 2 minggu lagi...

ok, lain kali tulis lagi...

Thursday, October 25, 2012

Cara topup celcom prepaid dari broadband modem

taip rec 14 digit no topup
hantar ke 2888


untuk simpanan aku, selalu terrrrlupa
kadang2 nak topup terpaksa guna handphone padahal boleh terus dari modem...
ini adalah untuk pengguna celcom prepaid termasuklah prepaid broadband skmm...

Tuesday, October 23, 2012

kenapa perlu makan duduk?

Kongsi dr email


kenapa tong gas meletop? & bagaimana nak check expiry

untuk simpanan aku


Monday, October 22, 2012

Best Exercises To Lose Belly Fat


MAKKAH in 1953

Saturday, October 20, 2012

aes detector

cuba download kat sini

just standby jek...ekeke ini bukan untuk kita bawak laju...tp korang tau la kan,,,mende ni dia letak bukan setakat kat highway jek,kat jalan kg pun ada....aku rasa yg byk kena saman adalah dijalan yg had laju dia 60 70 km/hr....

Friday, October 19, 2012

maksud sunat Ab'ad dan Sunat Hai'ah

untuk aku...

Sunat ab'ad dan sunat hai'at
Pengertian
· Sunat Ada’ad ialah amalan sunat dalam sunat yang jika ditinggalkan , tertinggal atau tidak dilakukan dikehendaki melakukan sujud sahwi .
· Sunat Hai’at ialah amalan sunat dalam solat yang jika ditinggalkan , tertinggal atau tidak dilakukan tidak dikehendaki melakukan sujud sahwi .

Perkara-Perkara Sunat Ab’ad
a. Membaca doa Qunut ketika solat Subuh
b. Membaca Tahiyyat awal
c. Membaca ( ) pada tahiyyat akhir .

Bacaan ketika sujud sahwi
► ( ) maksudnya : maha suci Allah tidak tidur dan tidak lupa
► Hendaklah dibaca tiga kali .

Perkara-Perkara Sunat Hai’at
a. Mengangkat kedua-kedua tangan ketika Takbiratul ihram
b. Mengangkat kedua-dua tangan ketika hendak rukuk, iktidal dan bangun dari tahiyyat awal
c. Meletakkan tangan kanan atas tangan kiri ketika berdiri membaca Fatihah dan surah
d. Membaca doa iftitah
e. Membaca amin selepas fatihah
f. Membaca ( sebelum membaca Fatihah
g. Membaca surah atau ayat Al Quran selepas membaca Fatihah pada rakaat pertama dan kedua
h. Menyaringkan bacaan Fatihah pada solat Isyak, maghrib dan subuh
i. Membaca Allahuakbar ketika rukuk, sujud dan bangun daripada sujud
j. Membaca ( ) ketika iktidal dan membaca ( ) ketika takbir sesudah rukuk
k. Membaca tasbih tiga kali ketika rukuk
l. Membaca tasbih tiga kali ketika sujud
m. Membaca ( ) ketika duduk antara dua sujud .
n. Duduk iftirash dan duduk tawarruk .

amik kat sini

soalan dr sini

Monday, October 15, 2012

senarai lokasi aes seluruh negeri


ini untuk negeri Melaka...untuk aku simpan dan peringatan untuk diri aku, untuk lain2 negeri boleh rujuk sini

Friday, October 12, 2012

Ustaz Azhar Idrus di Melaka

jum...


19 oktober
8 malam
Masjid Nurul Hidayah
near airport batu berendam


Tuesday, October 9, 2012

senarai syarikat pelaburan yang tidak sah

aku tak taulah...kalau ini bermaksud haram ,,, yang pasti kalau nak tau pasal mende2 camni bole tanya ustaz Zaharuddin.....


aku no komen sebab tak masuk mana2 diantara 77 syarikat ni....yang masuk tu,,,selidik dulu eh...aku bukan apa...kesian kalau2 korang kena tipu,....

Sunday, October 7, 2012

instrumental doaku Hadad Alwi

OST masihkah ada ramadan...lagu ni kot yang ramai cari masa citer ni kuar kat tv... rupanya ini lagu instrumental doaku Hadad Alwi. Lama betul nak cari lagu ni kan...