Our social:

Friday, September 7, 2012

Hutang

kalau buat kertas kerja pasal hutang, pasti mukadimahnya boleh jadi panjang, mungkin pantun pisang emas dibawa belayar pun akan keluar,jadinya, tajuk hutang ni terlalu luas sebenarnya. Apa yang aku cerita henta secubit je kisah hutang, sebagai orang yang berhutang, aku rasa aku pun ada jugak hak nak cerita pasal hutang. tak perlu nak tanya counselor kewangan untuk tau pasal hutang

takde harta kalau tak berhutang?
benarkah? separa benar.

aku rasa hanya dua bende je yang terpaksa kita berhutang. rumah dan kereta/motor. setuju? tak setuju pun takpe. ini hanya pendapat aku.


tapi dulu2 masa bujang, aku ada jugak berhutang beli tv sony 25',hifi aiwa 3 cd changer, sony video player ...mende2 camtu lah...biasalah orang bujang, mende2 hiburan camtu mesti ada...tapi semakin usia bertambah semakin kurang nak berhutang mende2 camtu, tapi jangan lupa ye, dulu2 takde PTPTN.sekarang dah ada,makna kata, sebelum kerja, korang dah berhutang. kata iklan kat tv, 'membantu'. apa yang membantu?bantu siapa? iklan kat tv tu dah cakap so tak payahlah aku ulangkan.

eh!aku sebenarnya nak tulis jangan berhutang di kot mamot tapi ini dah jadi lain dah ni...wakaka so i think i better stop now , nanti teruk aku hentam PTPTN pulak nanti...ekeke

4 comments :

  1. hidup pun hutangkan, dulu dan sekarang tak hutang tak dapat beli barang, setuju jugak..

    ReplyDelete
  2. hehe...tula....kn hutang jugak ek...klu nak harap simpan...alamatnya...tak dpt le, kecuali klu main kutu ek.

    ReplyDelete
  3. bro..tak pe pengalaman mendewasakan kita

    ReplyDelete
  4. yela...kdg2 hidup kn ada pengalaman yg camtu supaya ada mende bole kita citer kan kat anak2..ek...

    ReplyDelete

komeng