Our social:

Thursday, September 20, 2012

cukup ke gaji rm1,500

gambar ni dah lama berlegar2 kat fb tp aku malas nak komen apa2...tp bila ada yg share dan dia kata memang bole...aku rasa nak jawab jugaklah...nak jawab kat fb tu rasa mcm tak boleh pulak sbb jwpn dia agak panjang... jwpn aku boleh dan tak boleh...depend kat orang tu...berkeluarga atau bujang?kalau dah berkeluarga, berapa ahli keluarga dia?kalau bujang pulak,,,,untuk diri sendiri ke atau perlu bantu lg parents atau adik beradik kat kampung?so, tak boleh nak pukul rata kata bole... pastu bila orang kata tak boleh nak hentam kata orang tu nak bermewah-mewah? kemonlah ok...jangan sampai camtu sekali menilai orang...yesss...maybe parents kita dulu bole survive dgn gaji bwh seribu...mcm abah aku dulu...memang bole survive...tp itu tahun berapa der?agak2lah kalau nak buat perbandingan...paling aku marah kalau kata...kalau rasa tak bole...buatle keje lain...bawak teksi ke... ko ni faham ke tak isu...isu yg dibawak...cukup ke tak gaji bwh 1500 hidup di malaysia?negara kita ni besau...lain tempat lain taraf hidup dia...tak sama belanja di kl dgn belanja di melaka atau perlis atau kelantan...pendapat korang? so, korang camana? ps...jgn tanya gaji aku...ekeke

0 pompang pompang :

Post a Comment

komeng