Our social:

Thursday, August 2, 2012

kalau nak murah kena kajian

Pemilik Kereta Rugi Jika Harga Rendah

korang bacalah sendiri berita dr mstar ni...aku takde masalah dengan komen yang kata pemilik keta akan rugi sebab blablabla tu...logiklah dengan contoh dia bagi tu... wpun sebenarnya bila kita beli keta, memang dah tau dah... memang kita akan rugi.... tokey kedai keta je yg untung bila beli keta...so, takde apa2 yg pelik pun....

yang aku kelakar sgt adalah komen dari pengerusi lg sorang tu, dia kata negara akan rugi 7b ...untuk pembangunan blablabla.... boleh blah la ko...cakap bukan macam pengguna tapi dah mcm orang gomen punya cakap... bagi lah sebab lain datuk... tunjukkan yang datuk tak side mana2...kalau tak setuju, bagilah contoh yang logik sikit....

komen yg lagi satu tu...pun aku boleh terima...dia kata kalau nak buat, kena bagi masa...kira logik lah dari pandangan orang yang tak berpelajaran tinggi cam aku ni...yang nak beli murah tapi bermutu ni...

so, pendapat aku, memang bestlah kalau harga keta diturunkan tapi kena ada penjelasan lanjut jugaklah sebab akan efek manyak mende, biasalah kan... klu nak naik tak payah kajian apa2 pun,,,,klu turun kenalah kajian sebab ini membabitkan org2 kaya... org2 miskin cam kita ni,,,, tak terjejas sangat.... tak terjejaslah sangat ...ye dak? baik naikkan lagi...pendapatan negara bertambah...pembangunan akan lebih pesat... yg kaya makin kaya... yang miskin tetap camtu.... terbaik lah....

2 comments :

  1. uncle, belikan aku hadiah kereta masa aku kawen nanti tau. thanks.

    ReplyDelete
  2. dekat indonesia kereta murah....
    tapi, tula... yg kaya.. kaya sangat... yg miskin... miskin tol...

    ReplyDelete

komeng