Our social:

Monday, August 6, 2012

Cerita tentang puasa

bila cerita tentang puasa ni, mesti kita lebih suka dengan cerita masa kita kecik2 dulu, sampai kalau baca kat blog2, dah jadi macam cliche sangat citer tu, gogop(eh!betul ke aku eja ni?) air paip, curi2 makan kuih raya, makan sorok2 kat tangga shopping... ah! semua mengalami pengalaman yg sama... bosan jugak klu baca... tapi realitimya memang camtu. cuba tanya adik2 kita, anak2 kita... pun sama jugak perangainya cam kita dulu2...

s0, cerita2 yang macam tu rasanya tak best kalau nak kita ulang2kan, sampaikan kadang2 aku rasa tukang cerita tu buat cerita bohong jek...,,,amik kenangan orang sebagai kenangan dia...konon2 dia pun nakal jugak padahal skema nak mampus...kah3

aku suka kalau dapat baca cerita camana orang dulu2, zaman mak bapak kita yang tak sesenang skrg ni sambut puasa,,,,suasana dia, juadah berbuka dia...cerita2 arab dan lagu2 arab sebelum masuk waktu berbuka...

lain benau rasanya sekarang ni... sebelum berbuka layan citer nada cinta?

2 comments :

  1. Sebelum berbuka layan nada cinta tu memang bangang sikit. Kakaka.

    ReplyDelete
  2. assalamaulaikum wbth ...
    semoga berada di dalam kandungan sihat sejahtera bro mario

    ReplyDelete

komeng