Our social:

Wednesday, July 25, 2012

kadar pembayaran zakat fidyah

eh!bulan2 puasa ni kita citer pasal puasa jela eh...hehe korang tau tak ada websites yang boleh mengira kadar zakat fidyah untuk korang yang dah tertinggal untuk membayar puasa? aku tau, bukannya sengaja tapi sebab melewatkan ganti by the time nak buat... keuzuran pulak kan...huhu. oklah jum tengok kalkulator untuk mengira fidyah yang perlu korang bayar untuk setiap hari yang dah korang tinggalkan disini

Kaedah Pengiraan
Kalkulator ini akan mengira fidyah berdasarkan tahun puasa yang ditinggalkan.
Jika tahun berlainan, tekan butang Reset untuk pengiraan tahun tersebut.
Anda boleh mencetak maklumat untuk setiap tahun dengan klik butang Cetak.
Bahagian A adalah untuk maklumat puasa yang telah digantikan sahaja.
Bahagian B adalah untuk maklumat puasa yang belum digantikan sahaja.
Bahagian C adalah untuk maklumat fidyah yang sepatutnya dibayar.

Jika terdapat sebarang kemusykilan, sila hubungi PPZ di 03-92895757.

setakat ni aku tak jumpa lagi yang bayar melalui sms, aku rasa mende2 camni kalau korang jumpa orang2 yang layak terima zakat... bayar je kat dorang...

0 pompang pompang :

Post a Comment

komeng