Our social:

Wednesday, September 7, 2011

filem hantu bonceng persenda Islam?

sapa dah tengok cerita ni?cepat citer....betul ke? aku ni memang tak tengok citer melayu kat panggung...errr... kalau kat tv pun malas...nak suruh aku masuk panggung lagilah aku malas...haha

tapi bila baca kat sini rasa kecewa sangat...betul ke wahai penonton2 citer hantu bonceng...sebelum ni tak salah aku ahmad idham dengan isu nasi lemak 50sen... ni isu ni pulak...

kena tunggu keluar kat astro first baru bule komen...

11 comments :

  1. la yeke..tatao la puloppp..tatengokk g..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. sy dh tgk.. rasa macam agak mempersenda islam walaupun ia hanya gurauan.

    contoh ;

    masa zizan masuk rumah, nampak juliana tu tgh tidur atas kerusi, so kaki terselak nampak laa betis, pastu kwn zizan ni dok azan kat telinga zizan konon nak sedarkan dia dari terus terpukau.

    byk lg laa scene lain yg mcm mempermainkan agama. bogel depan hantu, mengucap n istighfar tak kena tempat. pastu ada ke laki boleh bwk masuk pempuan yg bkn muhrim duduk serumah walaupun ada kwn laki lain gak.

    ada pasal nasi kangkang laa. percaya bomoh n so on..

    em macam tak patut laa. pengarah n pelakon dia kan islam, memang tujuan dia nak melawak tp jgn laa sampai jadikan perkara berkaitan agama tu sbg bahan melawak. agak tak sesuai.

    ReplyDelete
  4. macy..
    klu ikut websites tu..antaranya adalah...
    citer ni banyak hina agama islam..wat lawak x beringat..main-main ngan azan..g masjid pakai baju death note yg ade lambang salib tu..ada scene mengucap xhabis..agak2 la wat lawak pown..aku terasa ngan citer ni..sal x sensitif ngan agama ISLAM,tambah2 lagi pelakon dan pengarah nya org ISLAM…ada ke bogel depan hantu kalu jumpe..ni tahyul ****w name nya..org baca la ayat kursi ke hape..nt jawab la esok2 kat akhirat…time tu baru tau lawak ke x..

    ReplyDelete
  5. Aida Effarina

    thanks bg imput...tula...sbelum ni zizan penah timbulkan isu azan masa kat maharaja lawak tu kan...berani dorang persendakan...

    ReplyDelete
  6. psl bogel depan hantu tu, aku takut ramai flasher bagi sebab mcm tu je bila kena repot dgn polis oleh mangsa2 diorg...

    ReplyDelete
  7. Sebenarnya banyak filem kita ni persenda Islam.

    Tak tutup aurat tu bukan persenda Islam ke?

    Peluk-peluk tu bukan persenda Islam ke?

    Hat dulu pergi Mekah dan balik beria-ia pakai tudung hingga heboh dalam tv kemudian lama-lama tudung pun hilang tu bukan persenda Islam ke?

    ReplyDelete
  8. mungkin pengarahnya nak menunjukkan realiti kehidupan masyarakat skrg yg kurang peka tentang agama sendiri.. mempersendakan agam seolah2 xde lgsg kesannya pd mereka.. peringatan tuk kite supaya lebih peka keadaan sekeliling.. teguran melalui cerite tu secara halus kalau kite fikir scr positif.. allahua'lam..

    ReplyDelete
  9. wahai mario.. 0o0o mario.. aku tak tengok lagi..

    ReplyDelete

komeng