Our social:

Thursday, August 25, 2011

Jaga mulut anda di Hari Raya

lagi berapa hari je lagi nak raya ni...agak2 apa soalan2 panas yang korang mcm tak sanggup nak dengar dari sedara mara korang yg setahun sekali jumpa....?

yang baru lepas dapat result dapat masuk 'u' tu mestilah ramai ucap tahniah dan mestilah soalan tak berapa panas cuma mungkin dapat pesanan2 panas yang mcm la korang tak tau nak jaga diri akan korang dapat...biasa la tu kan...nasihat orang2 tua kenalah dengar ye adik2...

kalau yang baru abis belajar tu mestilah soalan dah dapat kije ke belum yang akan ditanya...kalau kije yang takde kena mengena dgn apa yang kita bljr kat u tu mestilah akan disusuli dgn soalan2 panas... ye dak?tapi bila mintak tolong rekemenkan kat mana2 taknak pulak dorng tolong...takde kenal... pandai pulak dorang bagi alasan...ingat senang ke nak cari kije skrg ni...kita nak jugak bekerja tu kira dah baik dah...hehe

yang paling tak best adalah soalan bila nak kahwin... depend pada status korang masa tu...tahap kepanasan adalah berlainan...haha

kalau setakat baru abis belajar...alasan baru nak cari duit adalah alasan paling munasabah...bagi lelaki dan pompuan bole guna alasan ni kan... camana pulak klu dah lama kije...umur pun dah agak lanjut...ekeke kalau ...ishhh...buat lagi satu n3 lagi ni...berapa usia sesuai nak kahwin skrg ni ek......ekeke

ada satu lagi soalan panas...yang aku rasa kedang2 tak patutlah ditanya...soalan bagi yang baru berumahtangga...mesti ada yang sibuk tanya... takde apa2 lagi ke...? kalau yang dah lama kawin pun sama...lagi sensitif... kesian le kat dorang...jgn le tanya soalan2 cenggini eh...

kesimpulannya...raya nanti...jagalah mulut tu yer...jangan nak tanya orang soalan2 panas yang menyinggung perasaan orang...lebih baik diam dari buat2 peramah tapi menyakitkan hati...sila rujuk sini untuk mengetahui kelebihan berdiam.

ps:masa budak2 dulu soalan panas ... dah sunat ke belum...bila nak sunat? memang annoyingkan bila pakcik makcik tanya camtu...tanya depan awek pulak tu...wakaka

5 comments :

  1. hahaha bese dah camni bile raye.. tahan je telinga.

    ReplyDelete
  2. alasan aku dari dulu: belum habis belajar walaupun dah 3 tahun kerja.hahaha.nasibla study sendiri.sendiri tentukan bila nak abis blaja.

    ReplyDelete
  3. saya budak cun n baik la jugak..hehe..August 25, 2011 at 6:04 PM

    hahha..adoila....lawak kau punya entri,..heheh..aku rimas klu org dok tny itu ini...hehehe...rio..aku nak duit raye... :p

    ReplyDelete
  4. bila nak keje?
    - saya baru abes blajar makcik..kalau keje awal2 kang xdpt duit raya plak...

    bila nak kawen?
    -kalau makcik sponsor kosnya,bulan depan pun boleh...


    *** tu la antara jwpn dlm pala aku skang ni..kihkih...

    ReplyDelete
  5. sangat-sangat setuju... mulut tu memang kena jaga sebab mulut badan binasa.. janganlah bertanya benda2 yg boleh terkedu org nak menjawabnya.

    p/s: ada juga org tanya akak "Bila nak tambah anak lagi ni?" dan dengan panas hati akak pun jawab "Ko tahu ke bila ko nak mati???"

    ReplyDelete

komeng