Our social:

Thursday, July 7, 2011

Kemalangan eksiden 1Malaysia

Tadi balik keje...nampak satu eksiden...motor langgar moto... sorang cina sorang india...mcm biasa...bila eksiden...org mesti ramai kerumun...ada yang tolong angkat...ada yg tolong tengok... yang aku peratikan...india kerumun dak india tu... cina kerumun dak cina tu...melayu pun ada beb...kerumun tepi2 jalan...citer2 camana eksiden tu boleh berlaku... aku? cam biasa...join geng melayu...tanya camana eksiden tu jadi...

korang?

7 comments :

  1. semangat suku kaum..hakhak
    sbb tulah pentingnya disatukan semua bangsa di sekolah kebangsaan...
    contohi Indonesia...

    ReplyDelete
  2. hahhahahaa....
    kadang aku sokong gak.. kadang idak jugak..
    satu sebab drang tak kenai..
    dua sebab orang melayu ni perkauman dia kuat..
    macam pekida? huh..

    ReplyDelete
  3. Cik SHiNJU
    tula pasal...tp kdg2 aku tgk sbb ada india or cina tak bole ckp melayu...tu yg org dorg je tolong..melayu tolong le angkat motor n tgkkan trffc...

    wadud...
    ekeke...kdg2 isu yg dorg bangkitkan tu mcm tak logik je kan...

    oya
    kat cheng melaka...eksiden kecik je...kecoh je lbh...sbb org semua tgh sibuk nak g keje...

    ReplyDelete
  4. sekarang ni kemalangan pun ada 1 malaysia ..hehe
    yang penting tolong menolong tak kira kaum, baru betul..:)

    ReplyDelete
  5. 1 malaysia ke macam tu??
    macam masing2 buat hal sendiri je..
    haha...

    ReplyDelete
  6. awe tak berani pergi dekat sebab fobia. Pak sedara pernah kemalangan kat merlimau, yang si mamat-mamat motor ni boleh pula tengok jer pak sedara sekeluarga dalam parit cube kuar dari kereta...bukan nak tolong..sok sek sok sek jerk...

    yang tolong ada sorang kakak yang duduk dekat ngan tempat kejadian...kena sound juga la dengan akak tu kepada pemerhati tegar kemalangan

    ReplyDelete

komeng