Our social:

Sunday, July 10, 2011

Cara semak nama terpilih ke PLKN

semakan boleh dibuat melalui lawan web PLKN iaitu www.khidmatnegara.gov.my atau dengan menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) ke 15888.

nak tulis apa ek masa antar sms tu...cam tak lengkap je arahan dia kan...aku cuba check kat web yg diberi tapi tak bole masuk pulak...sbb tenet aku ke... tak taulah...mungkin esok baru bole masuk kot...so tak dapatlah abang nak tolong ye...esok kalau abang free...abang cuba tgk balik...huhu...
abang????jgn nk pertikaikan eh....

ps...esok eh aku balas kunjungan....

Semakan nama terpilih serta PLKN 2012 mulai esok


2011/07/10-sumber
CYBERJAYA: Mulai esok, mereka yang lahir pada tahun 1994 boleh membuat semakan untuk mengetahui sama ada mereka terpilih untuk mengikuti Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) bagi sesi tahun depan.

Ketua Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN), Datuk Abdul Hadi Awang Kechil, berkata seramai 140,000 peserta terpilih untuk mengikuti kursus itu tahun depan, iaitu 27 peratus daripada keseluruhan 515,697 yang lahir pada tahun tersebut.
"Bagaimanapun semakan ini hanya untuk mengetahui mereka yang terpilih sahaja supaya mereka dapat membuat persediaan awal, manakala penempatan kem dan siri kumpulan boleh disemak mulai Disember nanti," katanya kepada pemberita selepas menyertai Program Memasak Dodol anjuran bersama Sekretariat Alumni PLKN dan syarikat Global Globe (M) Sdn Bhd di sini hari ini.

Abdul Hadi berkata, semakan boleh dibuat melalui lawan web PLKN iaitu www.khidmatnegara.gov.my atau dengan menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) ke 15888.

Mengenai program itu, Abdul Hadi berkata selain membuat dodol untuk disumbangkan kepada anggota pasukan keselamatan yang bertugas semasa Aidilfitri nanti, program itu juga bertujuan mengeratkan hubungan silaturrahim antara ahli alumni dan staf syarikat.

Sebanyak 1,000 kilogram dodol dihasilkan pada program itu yang akan diserahkan kepada Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri Menteri dan Timbalan Menteri (BAKTI) sebagai badan penyelaras untuk diagihkan kepada anggota pasukan keselamatan. - BERNAMA

3 comments :

  1. IM heran juga sebab nama anak-anak IM sorang pun tak lekat dengan program PLKN walaupun IM berharap juga.

    ReplyDelete
  2. aku dulu nak sangat PLKN sebab aku suke askar.. hahahah, tapi tak dapat pown..

    ReplyDelete
  3. SALAM KEPADA PLKN SAYA HARAP HARAP SAYA TAK DAPAT MASUK PLKN TO SAYA AMAT MENGHARGAI SEMUANYA..TERIMA KASIH YA

    ReplyDelete

komeng