Our social:

Thursday, May 26, 2011

Hampir2 menangis kat kedai makan.....:(

malam tadi kat kedai makan...tengok rancangan 360 tv3...tunjuk pengkebumian anak2 yatim...anak2 syurga...insyaAllah...yang terkorban dalam kejadian tanah runtuh di Hulu langat tempoh hari...keluar pulak lagu Andaiku tahu...Ramli sarip ...balik rumah terus cari lagu ni versi Ramli sarip...

Aku memang tak boleh tengok le...hampir2 nak keluar air mata aku...tak tau kenapa... terus teringat kat anak2 aku...teringat dosa2...sempat tak sempat nak bertaubat??? kalau tuhan nak tarik nyawa kita...sejap je kan...pasal tu aku penah buat n3 pasal ni... pasal tu skrg aku rasa takut2 nak menulis diblog....aku takut ada yang akan berkecil hati...sempat ke nak mintak maaf?pasal tu aku kalau boleh...klu buat cerita mengarut pun...aku cuba pastikan takde yang terasa...dan kalau bole ... biarlah cerita aku tu...walau sekali baca mcm mengarut...ada jugak pengajaran...

yg pasti...aku memang takut.....



Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai kutahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Andai kutahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

11 comments :

  1. Bersyukurlah kerana diberi kesempatan untuk benryawa lagi. mana yg tak mengambil iktibar dan insaf atas kejadian yg berlaku, sesungguhnya hati mereka itu telah gelap dan mati.

    ReplyDelete
  2. mula - mula aku dgr brita ni, meleleh jgk air mata...

    ReplyDelete
  3. skrg ni..nak buat apa².. pikir anak² ja..

    ReplyDelete
  4. kesian mereka...T__T

    marilah sertai kontest blog saya :http://fasham87.blogspot.com/2011/05/contest-of-fasham-blog.html

    ReplyDelete
  5. sala dok, kau buat aku pulak sedih doe...hu3, tu kan kite mati ni tak tau bile2 je kan...arwah budak2 tu memang kesian...hu3, moga Allah letak kat tempat yg baik untuk mereka..hu3...

    ReplyDelete
  6. Rasulullah saw bersabda, " Seseorang yang telah berbuat dosa, kemudian berwuduk dengan wuduk yang sempurna, lantas dia sembahyang, kemudian memohon ampun kepada Allah, maka Allah " Azza wajalla akan mengampuninya."

    ReplyDelete
  7. bayangkan lah bro...dari anak yatim yang duduk di atas bukit tak di kenali ramai...mati mereka seolah² satu berita yang tersebar luas seluruh malaysia...banyak betul orang sedekahkan Al-Fatihah pada mereka² yang yatim piatu tu...memang beruntung sangat la anak² yatim tu...semoga Allah menempatkan mereka di kalangan orang² yang beriman...Al-Fatihah...:'(

    ReplyDelete
  8. mlm td pn aku mkn sambil tgk 360 smbil tahan air mata gugur.abes mkn tros gugur.mkn pn gaya tak lalu.sedih kot.

    ReplyDelete
  9. alolololo..hang telah melakukan kesalahan okeh..aku nak melawat anak2 hang ngan depa tu.hang bagi dak?hahaha

    ReplyDelete
  10. ak tgk berita mase tu bdk tu tgh jerit sakit...sedih gle...smoge sume arwah ditemptkn bersama org beriman..huhu

    ReplyDelete
  11. yg tgk adik dia mati dpn dia tu..kepala kena batu tu isk..

    ReplyDelete

komeng