Our social:

Friday, January 21, 2011

ikan kehkehkeh

mana ikannya bang.... tu haa dalam peti ais....mana? tanya lagi....hati dah panas...pergi terus ke peti ais... ni bukan ni,,,?
ni kan ikan tenggiri....

errr...ini bukan tenggiri sayang...ini.... ikan tongkol nama diberi...lain kali jgn nak mengamuk ye...

errr...ni bukan tenggiri gemuk ke???

57 comments :

  1. LOLz...funny la ko neh rio..ahahahah^^'

    ReplyDelete
  2. apsal dowh??
    kau gaduh ngn bini kau ke??

    ReplyDelete
  3. 2 2 ikan pun aku tak kenal.. terima kasih.. hehehe

    ReplyDelete
  4. mesti tanak mengaku kesalahan kan.

    ReplyDelete
  5. grOundnUt ...

    errr...ekeke

    Azmi...
    tak weh...ekeke klu gaduh2 mana bole msk blog...ekeke

    Lizzie Yasmin
    klu camtu ...ko lg terer...ekeke

    solehah..

    errr...biase le...jgn mengaku kalah...ekeke errr...klu gelak2 tu maknanya mengaku le tu..hehe

    ReplyDelete
  6. mkn ikan tenggiri td..mahal seh :P

    ReplyDelete
  7. ikan tengiri ngan tongkol lebih kurang je kan~

    ReplyDelete
  8. hahaha!

    aku kenal ikan keli je kut.yg ada misai,hensem2 tu kan?muahahaha!

    ReplyDelete
  9. err.errrr..ak pn xkenal tengiri ngan tongkol...

    garu2 kepala=_=

    ReplyDelete
  10. ak pn xkenal name ikan2 ni...hahaha

    ReplyDelete
  11. hahahhahahah...riooo....
    (cis..gelak kat org..aku pun failed bab ikan!hahahha)
    jgn marah2 ye..hehe

    ReplyDelete
  12. sib baik dulu wa ikut abah niaga ikan. Jadi kenal ler nama ikan ... :P

    ReplyDelete
  13. rio tu ikan sadin dlm tin la..lalalala

    ReplyDelete
  14. ikan tenggiri dgn ikan tongkol tak sama... ikan tenggiri isinya cerah dan liang daging dia mengarah ke luar... ikan tongkol isinya gelap dan berbentuk lagi bulat, liang dagingnya mengarah ke dlm...

    aku selalu masak ikan tenggiri utk adik2 aku jadi tau jugak le beza dia... kami tak makan tongkol... ntah nape mak tak bagi makan.

    ReplyDelete
  15. Aku pun baru sekarang dpt beza ikan tenggiri dgn ikan tongkol tau..
    Ikan tongkol pun ade 2 bro..
    Satu hitam dan satu putih..

    ReplyDelete
  16. hehhehehe...kadang2 xdapat beza gak...tersasul teka..ihihi

    ReplyDelete
  17. teringat lagu anita serawak dengan ismail haron..

    ikan tongkol masak kicap.

    bila kahwin baru IM tahu ikan tongkol tu ikan tenggiri..

    ReplyDelete
  18. adeiiii.. terkekek-kekek akak baca kisah ikan kehkehkeh ko ni dik.. hahahaha (sambung gelak)

    ReplyDelete
  19. haha, nk wat camne x knl ikan

    ReplyDelete
  20. aku tau ikan keli, ikan bawal, ikan bilis, ikan sardin.hahaha.dulu mak aku penah suh aku beli kubis,balik2 mak aku mengamuk sebab aku beli salad.tak bleh nak masak.hahaha

    ReplyDelete
  21. hehe..tringat citer lama ms 1st time kena beli ikan kat pasar..

    ReplyDelete
  22. lady tak kenal ikan..
    tp ikan tongkol paling mudah kenal..
    ikan tongkol je lady kenal
    d trg org panggil ikan ayer..

    ReplyDelete
  23. Haha...
    Ada pulak tenggiri gemok...
    XD

    ReplyDelete
  24. haishh x kenal ikan ke?? dok kat ganu ni boleh diaktan hari2 jumpa ikan tongkol dah x leyh masuk da huh~



    baik makan ikan tenggiri sedap tu haha

    ReplyDelete
  25. singgah hari rabu...walau bro tak update tetap komen jua...

    ReplyDelete
  26. @Wan Gerrard

    ikan tenggiri mmg mahal...tapi kalau tongkol...murah beb...ekeke

    ReplyDelete
  27. @sakit00

    aa aa...cuma tongkol gem sikit...ekeke

    ReplyDelete
  28. @echah mashuri

    camana ni???ekeke kena belajar...huhu

    ReplyDelete
  29. @BezBuddy

    cheh...org melaka kalau tongkol mmg tak kenal tp tenggiri takan tak kenal?ekeke

    ReplyDelete
  30. @✿nenek moden✿

    aku mmg tau ko mmg tak tau...ekeke
    errr...pasembur tau ka?

    ReplyDelete
  31. @Jo Qusary

    wah bagus ko ni jo...siap tau beza dia tuu...
    lagi satu...betul ke kau tau masak?hehe

    ReplyDelete
  32. @HonEyBuNNy

    hehe...mana bule main teka2 ni weh...

    ReplyDelete
  33. @Insan Marhaen

    uikkk...sama ke?tak sama le...mcm sama je...ekeke
    errr ntahla...wakaka

    ReplyDelete
  34. @Nida

    kat new zealand...ikan apa yg best ek...ekeke

    ReplyDelete
  35. @daud

    tula pasal...hehe masa tu le...skrg dah tauuu...

    ReplyDelete
  36. @Kech Hidayah

    lerrrr....patutle adik kawin dulu...sayur pun tak tau...hehe

    ReplyDelete
  37. @yott

    aa aa kan...kelakar an kalau ingat balik...

    ReplyDelete
  38. @LadyBird

    kat ganu mmg top le ikan tongkol ni...dorang buat kopok ngan nasi dagang guna ikan ni kan...

    ReplyDelete
  39. @Langit Pertama

    tul le tu...mcm tenggiri tp besar ckit kan...ekeke

    ReplyDelete
  40. yang mane satu betul? ikan tenggiri ke x sebenarnye? ikan tenggiri macm mne erk? hahahahaha.

    aku sendiri tk tahu. hahaha..

    ReplyDelete
  41. kahkahkah..sabor jek la..dah tetua pun tak kenal ikan lagi yer..hehehehe

    ReplyDelete

komeng