Our social:

Saturday, October 23, 2010

Nanu Lakon Aksi Ranjang Selepas 20 Tahun

ni statement nak bangga ke hape? peninglah aku...

(ujian keyword sedang dijalankan...harap bersabar dengan gangguan..)


PETALING JAYA: Pelakon Nanu Baharudin mengakui gementar dan malu ketika melakukan adegan panas bersama pelakon kacak Adi Putra dalam filem Haq yang bakal ditayangkan pada 27 Januari 2011.

Kata Nanu, adegan tersebut merupakan pengalaman pertamanya melakonkan aksi ranjang setelah 20 tahun bergelar pelakon.
"Ini merupakan kali pertama saya diberi untuk melakonkan watak panas. Semasa latihan sahaja saya sudah berpeluh-peluh kerana takut, cemas dan gementar terutama berdepan dengan Adi Putra.

"Tapi ia tidaklah sepanas mana, kita ada hadnya di Malaysia. Setakat ini ia masih lepas dari tapisan Lembaga Penpisan Filem (LPF)

"Watak panas ini juga bukan bertujuan utama untuk menarik penonton, tetapi ada sebab kenapa ia dilakonkan terutama menyentuh kepada jalan cerita," katanya ketika sidang media pelancaran filem Haq, di sini, Rabu.

Jelas Nanu, sebagai pelakon dia hanya fokus kepada kerja lakonannya dan berharap tidak dipandang serong oleh masyarakat dan peminat.

"Saya takut juga dengan pandangan peminat sebab sebelum ini saya hanya bawa watak ibu atau wanita korporat. Saya harap mereka tidak pandang serong sebab tujuan adegan tersebut adalah bagi menceritakan babak seterusnya.

"Setelah melalui LPF, kami hanya perbaiki dan tidak perlu memotong adegan tersebut," katanya yang melakonkan watak Zahra.

Dalam pada itu, Nanu memberitahu filem tersebut memakan masa dua tahun untukn disiapkan kerana proses penggambaran dan suntingan dilakukan dengan teliti.

"Banyak proses yang kami jalankan dengan teliti, bermula dari pencarian pelakon utama sehingga proses suntingan terakhir. Maklumlah ini merupakan projek pertama saya dan KasehDia, jadi kami mahu yang terbaik.

"Selepas itu, pada tahun lepas kami ada memilih beberapa tarikh tayangan tetapi tidak sesuai sehingga dapat tarikh 27 Januari tahun depan," katanya.

Filem yang menelan belanja sebanyak RM 2.5 juta ini juga memilih United Studios iaitu anak syarikat KRU Studios yang bertindak sebagai pengedar dan promosi.

Menurut Pengasas dan Pengurus Besar KasehDia Pictures, Jumatun Azmi berkata, perancangan utama adalah untuk membawa filem ini ke luar negara terutama ke Timur Tengah seperti Mesir dan memasuki pasaran antara bangsa.

"Kami merancang untuk membawa filem ini ke pasaran antara bangsa dan kami tahu United Studio adalah satu-satunya pengedar yang mempunyai lesen untuk pengedaran luar negara.

"Kami ingin memasuki pasaran Timur Tengah namun bagi langkah pertama ia mungkin akan dipasarkan ke pasaran filem Amerika Syarikat pada bulan hadapan," jelasnya.

Filem yang menggunakan khidmat pengarah terkenal Hong Kong, CL Hor yang sebelum ini pernah mengarahkan filem The Third Generation dan Kinta mampu memberi kesan aksi sehebat filem antara bangsa dengan menggunakan teknik janaan imej berkomputer (CGI).

Haq memaparkan kisah dua beradik yang dikurniakan dengan kuasa istimewa sehingga membawa kepada pertembungan yang amat mendebarkan.

Filem ini juga banyak memberi pengajaran dan nilai-nilai kekeluargaan yang terputus akibat dari kuasa yang ada.

Antara pelakon yang terlibat ialah Zul Huzaimy, Adi Putra, Nanu Baharudin, Raja Farah, Fatimah Abu Bakar, Zulkifli Ismail dan ramai lagi.mstar

26 comments :

  1. minat zul huzaimi pe ko?? dua entry ada psl dia keh4

    ReplyDelete
  2. baguslah tu... orang lain semua selepas 20 tahun sejuk dengan pakai tudung macam norkumalasari dan aishah, tapi dia panas dengan adegan ranjang.

    ReplyDelete
  3. suke tgk nanu acting dlm Kasut Tumit Tinggi kat Prima.. :))

    ReplyDelete
  4. heh!!! boleh plak dia cakap macam orang tak bersalah.

    ReplyDelete
  5. carik makan ler tuh...hehehe...nO kOmen...^^'

    ReplyDelete
  6. belajar la dengan fasha sandha utk berlakon aksi2 ranjang..
    konpem dia pro..!!! haha~

    ReplyDelete
  7. ohhh...ni projek dia..dapat la dia 'merasa'...dulu projek orang lain..dia tak 'merasa'.. berpeluh sebab malu ke sebab...ehem-ehem ni..

    ReplyDelete
  8. Amboi, tak malu punyer statement. Perlu ke adegan ranjang2 ni.. Tgk cam Titanic, tnjuk adegan tapak tangan kat cermin pun org dh paham ape yg belaku...

    ReplyDelete
  9. ish ish.. ntah ape2 la dorang neyh..
    ermm nanu da bape taun ek umo dia?
    hehehehe

    ReplyDelete
  10. nak bagi laku filem buat le camtu, promosi awal2 le ni...bogel sana sini mcm mantera tu

    ReplyDelete
  11. ish.ish...makin berumur makin panas lak jadinya ye?



    *cuaca pon makin panas dah skang..

    ReplyDelete
  12. @Miss ...

    uik uik...aku tak tau pun dua2 citer psl dia...wakaka

    ReplyDelete
  13. @Langit Pertama

    hehe...dia tak malu le tu...bangga tuu

    ReplyDelete

komeng