Our social:

Tuesday, October 26, 2010

citer kat pangkin: hanya dengan jelingan...

tak lama lagi musim orang kahwin...teringat aku dengan jeling menjeling...ekeke Biasalahkan...bila orang kahwin je...orang2 muda cam aku ni...ensem pulak tu kena jadi penanggah...sebab aku ni ensem...aku kena jadi...
pengelap pinggan gelas yang dibasuh... aku dengan kawan aku dak mie ngan abu...jadi pengelap jelah...sbb tu keje paling senang...masalahnya...

tempat kitaorang buat keje tu...dekat dengan tempat orang basuh pinggan gelas...yang tukang basuh pulak dak2 pompuan...dak mie ngan dak abu ni pun asik kacau2 le dak2 tu... siap buat kelakar bodoh pastu gurau2 la konon...cakap kenapa basuh tak bersih la...berminyaklah... aku tukang gelak jela...

tengah aku lap lap tu...tiba tiba budak 2 orang ni...dah hilang...pergi tolong basuh pinggan...cisss...tinggalkan aku sorang2 pastu orang kat depan dah bising.... Pakcik z lalu depan aku terus jeling kat aku...perghhh...jelingan maut tu...cepat2 aku g panggil dak mie datang cepat pegi hantar pinggan ngan gelas...

dia gelak2 pastu antar...pakcik z kejap2 lalu...bagi jelingan kat aku...adoi...bukan salah aku pun kan...aku tau esok lusa mesti dia nak ceramah aku tapi aku cool je sebab aku dah ada jawapan...

===================================================================

budak2 sekarang...kita jeling...dia jeling kita balik...kalau kita jegilkan mata kita...dia jegilkan balik...pastu panggil kawan2...huh!!

40 comments :

  1. Baru je tok aku cakap kat aku haritue.. Budak2 dulu bila kene jeling je dah takut jenis tak melawan.. hahha.. budak2 skarang nie slumber je.. tak takut pun..

    ReplyDelete
  2. nape kena basuh pinggan ngan lap pinggan lak? org katering tak buat ke?

    ReplyDelete
  3. byk makna jeling ni, jelingan manja dgn jelingan bengis..hehe
    bdak2 skang kita sound je dia sound kita blk, dia ckp ayah aku pn tk pernah sound aku..mmm..

    ReplyDelete
  4. jangan main jeling2. nanti bola mata terpusing. [ini auta]

    ReplyDelete
  5. YE KE DAK MARIO JD TUKANG GELAK JE... KE KETUA PENYAKAT@MENGUSIK..EKEKEK

    ReplyDelete
  6. pkcik z jeling manja tu kt ko...hehehe

    ReplyDelete
  7. wah..pompuan cuci pinggan?
    ceh...tmpt saya pompuan tkg kasi bunga telo jek..cuci2 n masak2 sumner keje llaki... :p

    ReplyDelete
  8. pakcik z tu nk ganti tempat ko aku rasa tu psl asek jeling ekekeke

    ReplyDelete
  9. jeling menjelng ku betentang..mata kite sama memandang..lllalaa

    echah mashuri

    ReplyDelete
  10. jeling menjelng ku betentang..mata kite sama memandang..lllalaa

    echah mashuri

    ReplyDelete
  11. jeling menjelng ku betentang..mata kite sama memandang..lllalaa

    echah mashuri

    ReplyDelete
  12. hahaha...mmg kalau jeling kat budak sekarang...depa saun plak nanti..ekekek...takut aku..^^'

    ReplyDelete
  13. lain kali tak usah jeling. pergi je dekat-dekat dan sembang elok-elok. kita hormat depa, depa hormat lah kita...

    ReplyDelete
  14. @Jo Qusary

    dulu2 mana ada katering le joe...skrg je ada... dulu2 seme gotong royong...best wooo

    ReplyDelete
  15. @Cik SHiNJU

    dulu2 ada je...ekeke sekarg ni pompuan seme nak kje glemer ...huhu

    ReplyDelete
  16. @Miss ...

    aku pun rasa camtu jgk mula2...ekeke
    siap cakap...jeles ke...?wakaka

    ReplyDelete
  17. @Anonymous

    wah...lain mcm ko ni echah...haha

    hehe...saje je nak bagi nampak banyak...wakaka

    ReplyDelete
  18. @Insan Marhaen

    kadang2 nak buat rasa malas pulak...hehe

    ReplyDelete

komeng