Our social:

Friday, October 29, 2010

Apa lagi niii????

ayoyo...orang kata kalau buat n3 ...nak bagi n3 kita ni menarik...kena letak gambar...tapi tang berita ni aku mmg tak tau gmbar apa yang sesuai...huru hara jadinya sekrg....what say u?kat mana yg silap? apa lagi yang nak kita tunggu?
Adakah kita perlu menukar kerajaan?atau adakah kita perlu ubah sistem sekolah kat ng kita?mesti ada yg nak tanya apa pendapat aku...terus terang...aku tak tau...aku dah pening dan takut...yang bijak pandai...belajar sampai kecucur atap tu...sila take serius benda2 ni...jgn asik nak penuhkan poket tembolok masing2...aku dah fedup... hub hiburan? mmg idea terbaik agaknya...



Tiga remaja ditahan disyaki liwat kanak-kanak

PULAU PINANG 28 Okt. - Polis menahan tiga remaja berusia 13 tahun kelmarin, setelah disyaki meliwat seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun di sebuah rumah pangsa di Bukit Gambir di sini, Ogos lalu.

Penahanan itu ekoran satu laporan yang dibuat keluarga mangsa di Balai Polis Jelutong, di sini kelmarin.

Kejadian tersebut terbongkar setelah keluarga mangsa menyaksikan satu rakaman klip video aksi seks luar tabii itu yang tersebar di kalangan remaja di kawasan tersebut sejak kebelakangan ini.

Klip video selama kira-kira 30 saat itu dipercayai dibuat di kawasan kaki lima sebuah rumah pangsa oleh salah seorang rakan remaja lelaki terbabit menggunakan telefon bimbit milik seorang lagi rakannya.

Semua remaja itu yang dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut, direman empat hari bermula semalam bagi membantu siasatan kes tersebut.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng ketika dihubungi di sini hari ini mengesahkan menerima laporan tersebut.

"Kes itu disiasat mengikut Seksyen 377C iaitu kesalahan melakukan hubungan seks di luar tabii yang dilakukan tanpa kerelaan, secara paksa atau dengan ugutan," katanya.

-utusan

13 tahun bukan kanak2 ke? huh!!

37 comments :

  1. adesss...sgt kritikal masalah sosial di kalangan remaja kita skrg ni..rase mcm xmo kawen n xmo branak..

    ReplyDelete
  2. Dulu perempuan je takot kene rogol...
    La ni lelaki pun leh kena...

    Kpd lelaki, sila bw teman ketika berjalan2.

    ReplyDelete
  3. nak ckp bongok leh x?huhu

    dlu ak 13thun xtau pape pn wei...budk2 skang memg dh gler kot...aishhh

    ReplyDelete
  4. takutnya,
    apalah nasib buda k7 tahun tu.
    trauma mesti!

    ReplyDelete
  5. Salam..

    Hmmmm... kak Nida sekadar memberi pandangan peribadi memandangkan akak juga seorang guru..

    Sistem pembelajaran kita yg terlalu mementingkan akademik menyebabkan tekanan buat kanak-kanak. Bayangkanlah seawal usia 5 tahun mereka sudah melewati sistem peperiksaan di tadika.... zaman kanak2 mereka dirampas... masa yg terluang dipenuhi dengan tuition, kelas tambahan dan semuanya berkonsepkan akademik semata2....

    Akibatnya mereka cuba mencari keseronokan.. dan inilah hasilnya, acuan yg telah sistem kita buat... anak2 yg terpesong dari fitrah manusia...

    Berdasarkan pengalaman akak di sini, konsep pembelajaran yang byk berkonsepkan pembelajaran kendiri ditambah pula dengan pelbagai aktiviti luar menyebabkan mereka seronok untuk ke sekolah... setiap cuti sekolah pelbagai risalah akan mereka dapat... dan sudah tentu risalah ini bukanlah yang berkonsepkan ilmiah semata2... bahkan percutian mereka akan dipenuhi dengan aktiviti sosial yg lain seperti belajar berenang, berkkemah, menjahit, memasahk, sukan (rugby, tennis dll)..

    Ini sekadar pandangan individu dari akak yg serba tak tahu.. wallahualam (terpanjang pulok doh) :)

    ReplyDelete
  6. 13 tahun nu baru nak kenal alam remaja,..mcm2 hal bole berlaku klu mereka x dididik dgn betul..

    ReplyDelete
  7. arghhh cilake budak2 nih
    umo 13 tahoonn?? danggg

    ReplyDelete
  8. budak2 skang memang senang terpengaruh.berita2 kat TV n surat kabar kan banyak cerita pasal benda2 tak senonoh yang orang dewasa lakukan. kalau ibu bapa tak main peranan untuk explain yang benda2 tu salah, diorang maybe ada rasa nak buat jugak. diorang kan suka mencuba benda baru. baru nak blajar hidup kan? nak2 dengan adanya teknologi canggih lagi la kan. nak test power la tu.

    ReplyDelete
  9. Tak tau nak ckp lah bdk2 skrg ni..
    Tahap advance tu di slh gunakan..
    Kalo hbt dlm penguasaan matematik ke, sejarah ke nak gak kite bangga..
    Ni videa !@#$%^&*..
    Haram gile tul..

    ReplyDelete
  10. uiiihh...dulu pon ada kes macam ni umur 12 tahun dah suh kawan dia (lelaki) isap anu dia...tapi rasa dalam tahun 2000-an gak lah...tak leh blah umur 12 tahun tu beb!!>,<"

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. kesan pengaruh anime genre yaoi...

    ReplyDelete
  13. ya Allah !! apa nak jadi dengan dunia zaman sekarang ini !

    ReplyDelete
  14. @Langit Pertama

    yelaaa...laki pun kena hati2 jgk...hehe

    ReplyDelete
  15. @BezBuddy

    bole je...hehe

    tula pasal...skrg eme dah advance agaknye

    ReplyDelete
  16. @Nida

    wassalam. sis...
    tula...dah byk kali ckp sistem pembelajaran buat budak2 tertekan...ntahla...tu yg jadi serba salah ngan anak2 tu kan...sian plak tgk dorg...

    ReplyDelete
  17. @we trust in arshavin

    tula jan...kadang2 pengaruh luar lbh kuat...byk faktor yg menyumbang sebenarnya...

    ReplyDelete
  18. @Miss ...

    tula miss...pelik2 bdk2 skrg ni nak try...

    ReplyDelete
  19. @MELAH

    bole tapi selain dr rumah...budak2 pun cpt terpengaruh ngan kawan2...susah nak ckp le hal camni...

    ReplyDelete
  20. @Frodo Baggins

    tula...13thn....kalau baya2 ko ngan berd...lainla...haha

    ReplyDelete
  21. @Kech Hidayah

    tula...tp kadang2 lg dilarang lagi nak buat...susah nak ckp le kech...

    ReplyDelete
  22. @d_tieah

    sgt pelik tahap advance dorg skrg ni...kita pulak yg jadi takut...

    ReplyDelete
  23. @grOundnUt


    tula pasal...yg tukang isap tuu...adoiii...

    ReplyDelete
  24. @iqbalsyarie

    mmg macam tak masuk akal...pelik sgt

    ReplyDelete
  25. @Jo Qusary

    ui uik...anime yaoi?hehe tak tau aku...kena haram kan tu ...

    ReplyDelete
  26. @Yatre Hayati

    dunia dh kembali kezaman dulu2 kot...

    ReplyDelete

komeng