Our social:

Wednesday, September 8, 2010

Takut setiap kali nak raya

Biasa kita mesti nak cerita seronok sambut raya...maklumlah selepas sebulan kita berpuasa...hari untuk meraikan kemenangan dah tiba...masa raya juga semua adik beradik akan berkumpul...setelah lama terpisah sebab belajar,kahwin atau bekerja ditempat lain...seronok je kan..tapi tak permah orang nak bincang2 ada orang yang takut setiap kali nak sambut raya...terutama sekali bila...

nak membeli baju raya,,,,pakaian raya untuk anak anak...keluarga...tapi orang kata tu biasa...kalau mampu... beli le yg baru...klu tak...pakai jela...yg lama asalkan bersih...

ada jugak yg takut bila saudara mara datang kerumah...adoi...soalan2 panas mmg tak tahan kan...errr...ko bila nak kerja...ko bila nak kahwin...bertunang...paling tak tahan...ko ni dah tua...bila nak berdikari...susahkan mak bapak tak abis2...haha mmg merah telinga masa tu kan...

yang relatives...err ckp omputih pendek ckit...asik tanya je apehal...kan?ekeke bagi le duit...kenal2kan lah ngan anak2 org kaya...baru bole berdikari...haha

tula...walau apapun masalah anda...kalau relatives tanya...korang senyum jela eh... kalau lelaki bole gak lari2 g umah kawan ke...duk kat pangkin hujung kampung ke... kalau pompuan mana nak lari?takan nak duk je dlm bilik kan...kurang2 kena gak buatkan air...senyum2...mana tau ada sepupu yg dah lama tak jumpa...bole gak kenal2...haha

aku keje raya ni...sian kan...huhu
======================================================
tadi banyak idea...tapi bila tgk keje mengecat tak abis lagi terus hilang seme idea...ok aku chow dulu...berikan kata2 semngat kat aku untuk abiskan keje2 mengecat ni...haha

11 comments :

  1. *rsa mcm nak ketuk kpala sndiri jap
    TAK PERCAYA jd yg fes!
    haha :P

    siyes , pelek bunyi nye 'takut' nak raye
    anggap je soklan2 tu brainstorming di bulan yg mulia
    bole jdi gak kite pk2 psal masa dpan
    haha~ *pndai pulak dia jwb eh

    ayh pun keje smggu ni
    pgi raya bru gerak
    tk sedih T_T
    sbb skola pun naik rabu depan T_T
    lgi sedih T__T lagi

    ReplyDelete
  2. @ツhʋƨиα ツ

    haha...senang je nak dpt pes kat cni...btw...tahniah...hehe

    mmg pandai dak ni jawab...haha tunggu lg 10thn...klu jadi camni...bole le jawab...

    tula...ayah2 mmg baik...so anak2 kenalah faham...huhu

    ReplyDelete
  3. btol gak rio.. ak stuju... ahhaa.. taun ne wt ak pk dh soklan yg ko ckp 2.ahaha

    ReplyDelete
  4. @darkbatman

    haha aie...mmg aku dah hagak weh...wakaka

    ReplyDelete
  5. ak terlepas lg kot drpd solan2 cepu mas cmtu...haha...xsabar nk mintk duit raya kt sume org...ko xnak bg ke duit raya?lalala

    ReplyDelete
  6. @BezBuddy

    hehe...tunggu lps abis bljr nnt...cepat je dorang tanya...

    ReplyDelete
  7. aku ada seorang kawan yang tidak suka setiap kali hari raya tiba.

    ReplyDelete
  8. pape pon en.mario mst brani hadapi ari raye...klu xbrani mkn cendawan bebanyak:p

    ReplyDelete
  9. selamat hari raya!!!

    nak duit raya.. hehe.

    ReplyDelete
  10. x takut nk raya..tp malas jer hehehehe

    ReplyDelete
  11. selamat bekerja!! hahah sila siapkan cat supaya rumah anda chantek !

    ReplyDelete

komeng