Our social:

Wednesday, September 29, 2010

Harapan Kedua Si Terlanjur

MEREKA melangkah masuk ke Sekolah Harapan adalah dengan kerelaan hati, tetapi hakikatnya mereka tidak pernah rela untuk hamil sebelum bernikah apatah lagi dalam usia yang masih mentah.

Tidak seperti perahu terlajak yang dapat diundur kembali, kumpulan lima pelajar pusat perlindungan itu yang pernah terlanjur bersyukur kerana pusat perlindungan ini menyambut baik kehadiran mereka walau hanya untuk tempoh tertentu sahaja.selanjutnya

-------------------------------------------------------------
beri mereka peluang...semua orang berhak untuk bertaubat...janganlah kita mudah nak buat judgement sendiri...cuma nak tau jugak...apa jadi ngan dak2 laki yg membuatkan mereka jadi begitu?terlepas camtu je ke?kalau tak salah aku hari tu...dorang cakap...untuk kes2 dorang ni...hukuman akan dikenakan jgk...tu dibawah undang2 syariah...sama2 kita tengok...jangan nanti ada yg amik kesempatan...bila pregnant masuk sini...makan tanggung lepas tu belah camtu je ...itu yg sebenarnya orang takut...kan


9 comments :

  1. aah betul gak tuh..arap2..nanti dengan adanya skolah nih dpt beri kesan positive bukan negative..

    ReplyDelete
  2. syafikah...
    yup...harap2nya kesan positive...

    ReplyDelete
  3. ok la siap solat baca quran..hmm bagus gak..

    kdg2 org2 yg mencemuh golongan mcm dorang nih pun dah berkurun x mengaji quran..x semua la hehe..ada gak yg tak solat pun tp asek nk cari keburukan org lain kan rio kan? :)

    ReplyDelete
  4. kita tgk apa hasilnya.
    mmg harap positif la kan.
    =)

    ReplyDelete
  5. kita sering terlupa dan leka.....





    berharap kau, aku dan mereka juga...mendapat petunjuk-Nya...

    ReplyDelete
  6. moga² masyarakat dapat menerima seadanya...macam bekas penagih la kan...kadang² dorang tu nak berubah ngan rela hati..tapi tanpa sokongan masyarakat...mungkin mereka akan menagih balik...huhuhuh...

    ReplyDelete

komeng