Our social:

Friday, August 27, 2010

jum ke kanopi DBKL...



opppss...ini kanopi untuk datuk2 bapak2 dgn kanak2 lelaki je yer... bukan untuk lelaki kategori 1...haha yang aku dapat kesan lelaki kategori satu adalah budak ni dengan budak ni.... budak ni mungkin kategori satu atau 2... tak pasti lagi...cuma yang pasti bukan kategori 4...

kenapa kanopi ni bukan tuk dorang...sebab...

memang apeke jadah nye dorang nak duduk kat situ...

minggu lepas masa aku temankan wife ngan anak aku beli tudung kat jln masjid india errr ke bazar Ramadhan kat jln TAR tu...cam biasala kan...bila dah tengok ramai sangat orang kat dalam kedai...aku pun pi carilah tempat nak duduk...nampak ramai pulak kaum DBKL kat bawah kanopi... semua tengah tengok2...

...ATM kat depan tu...manalah tau kalau2 duit cash tak cukup bole g berlari sekejap keluarkan lagi...heeee tu pun kalau ada lagi...kalau takde?bole berangan2 jela keluarkan duit dari mesin tu...

berbual dgn seorang bro ni best... dia kata...lu tau tak der... ntahla.. tak tau pulak...hehe dia gelak dengar jawapan aku...masa bercinta cinta dulu... mana de kita nak duduk2 kat sini...errr... mesti kita kat dalam tu kan... errrr.... hadoi...apa der ni nak bagi aku rasa bersalah pulak...aku kata... dah kat dalam tu dah penuh...kang berdosa pulak... tul tu...jawapan bernas...

cuma aku teringat lah kata2 pakcik z aku...

rio...
masa bercinta bila temankan awek or kawan beli tudung atau baju...bila dia tanya... cantik tak? wahhh!!! cantik bangat nii...ai sukalah...bla bla bla...corak dia tu... wow... cantik..bla bla bla jum kawin...

bila dah kahwin...bila isteri tanya...cantik tak bang... errr...mmmm...bole la... ambiklah cepat...dah penat dah ni... errr...paling tak bole blah... harga berapa? rm99.99 je.... jerrr? awak kata jerr? errr... tak kisah tapi tak cantik sgt... cuba tengok yang tuuu...yang belah sana tu... berapa harga dia? rm9.99 ... arrr yang tu lawa... haha lawa tak lawa bergantung pada harga...ekeke

tapi kan...raya ni bukan tuk kita berboros-boros... duit PTPTN tu untuk belajar... bukan tuk beli dressing2 yg mahal2 tu...
yang dah kahwin tu... belanja lah ikut kemampuan... tapi biasa lelaki kalau dah kahwin tak kisah sgt pasal baju2 ni...yang penting keluarga perlu diutamakan...
errr...dapat bonus rm 500 tu sebenarnya tuk duit lepas raya...bukan tuk perabihkan sebelum raya...ekeke

btw...aku tak dpt pun bonus thn ni...harapkan nuffnang bg bonus...takde pun...ekeke.. motif n3? nak bagi tau...aku tak dapat bonus.....tu je...

46 comments :

  1. nenek...
    ceh...dpat duit ptptn mana bole bagi duit raya la...ekeke

    ReplyDelete
  2. Mario,nak duit raya gak!hehehe..tahun ni aku abes dekat 50 beli baju,dah 3 tahun aku tak abes duit utk raya..hahaha..hardcore~

    Cerita terbaru di blog:"saya nak kawin dan ada anak,dan lawan Israel!!"

    ReplyDelete
  3. iqbak...
    kan aku dah ckp kat bwh tu...aku tak dpt bonus...ekeke ptt korang kena bagi kat aku...haha

    ReplyDelete
  4. ku takde bonus gak tuk raya.
    so, hulur2 duit rayz sikit.

    ReplyDelete
  5. noor
    ceh...nasib kita sama la weh...takde bonus...ekeke

    ReplyDelete
  6. duit raya hanya untuk orang2 yang belum khawin..miahahah

    ReplyDelete
  7. echah...
    ceh...bukan tuk budak2 kecik ke weh...bwh 12 thn...ko pun tak dapat la weh...miahaha

    ReplyDelete
  8. haha mesti ler yg murah lg cantikkan, (hati para suami) ... biar kte beserdehana jer,pas raya bkn nya nak pakai lg, membazir jer..

    ReplyDelete
  9. life kami...
    tula pasal...ekeke
    bersederhana adalah terbaik...

    ReplyDelete
  10. miss...
    gitu camana weh...ekeke

    ReplyDelete
  11. pakcik mario..!!
    nak duit raya..bonus takde tapi gaji ada kan?kan?terima kasih...hahaha

    ReplyDelete
  12. mario kau dah kawin ke???
    hak3...
    tak jemput pun aku...macam dah lama kenal...
    alamak panggil pak cik je la ye???

    ReplyDelete
  13. Keh keh keh. laki macam ni kita cari. sanggup teman bini beli belah.

    tak dapat bonus tak pe rio. masa untuk ala kadar tu.

    ReplyDelete
  14. sobs! aku pon tade bonus.aku bab baju,tudung tak kesah sgt.janji dpt iphone.muahahahahaha!

    ReplyDelete
  15. kech...
    errr...bukan ko dah keje ke weh...gaji pun lg mahal dari aku pulak tu...ekeke

    ReplyDelete
  16. azmi...
    dah la weh...sal tu aku terpaksa buat n3 camni...ekeke
    errr...aku muda lagila weh tapi tak kisahlah nak panggil aku ape pun...asalkan dgn nama yg baik2...aku ok jer...hehe

    ReplyDelete
  17. berd...
    keh keh keh...ko dah kawin nanti.. ko tau le...ekeke

    yela berd...mmg aku tiap2 thn, sederhana jer...

    ReplyDelete
  18. aku xnak jmpa awek sbb awek takde.nak teman bini lg la x mampu...

    .aku nak jumpa tuan blog ni.mane taw kot2 dapat desel badan.ekekee..lg 1, klu dpt bonus raya dr tuan blog ni best jgk..boleh la buat duit raya nanti..

    ReplyDelete
  19. anis...
    ko patut puji2 rambut specky baru bole dapat...ekeke

    ReplyDelete
  20. khadijah nas...

    ekeke...lelaki mmg akan berkorban tuk family dia...ngeee

    ReplyDelete
  21. laa...dah kawan ke?mati2 ak igt bujang lg...hahahaha

    esk ak plak nk g msjid india..yeahhhh

    ReplyDelete
  22. azizan...
    ekeke...ko nak gesel ngan aku bt pe...wakaka batal puasa nanti...haha

    aduhh...pedih tu jan...seme dah kecoh ni tak dpt bonus...sedih lagi ni weh... haha

    errr...bukan ko kaya ke weh...ekeke

    ReplyDelete
  23. bez buddy...
    adoi...ekeke... dah le sis...kena buat selalu nmpknya n3 cenggini ek...

    aku tak sanggup nak pegi lagi...jammed gila kat situ...

    ReplyDelete
  24. pon2.. nie DBKL datang nak saman.. salah parking tue.. hahha.. mesti banyak kan duit simpanan rio.. gune la dulu mase raya nanti.. biarlah raya disambut dengan meriah bersama keluarga tercinta.. =)

    ReplyDelete
  25. chaon....
    haha...meriah dah...ala kadar je...raya nanti pun aku keje...sedih...sob sob

    ReplyDelete
  26. Er....x fhm la pasal kanopi DBKL tu...

    Iera blaja lgi tau. Jgn lpe bgi duit rye ek...hehehe

    ReplyDelete
  27. x dpt bonus???
    x kire nk duit raya gak lalala

    ReplyDelete
  28. iera
    budak2 bawah 12 thn je bole dapat...
    ekeke

    ReplyDelete
  29. mis...
    ni yg dah keje ni apahal pulak nak duit raya ni...ekeke
    errr...mintak kat berd weh...hehe

    ReplyDelete
  30. haha..micost dekat bangunan youth world foundation tu...
    dekat ngn mitc...
    jalan depan lebuh raya ayer keroh....

    ReplyDelete
  31. ooo...baru tau...blkg rumah aku tu...ekeke

    ReplyDelete
  32. apsal ayt ngn bini dah ilang manis?
    haha. ptot lg pndai ngayat la kan.
    ohh mari carik bobus dgn nuff!
    bobus??bonuss daaa

    ReplyDelete
  33. cik bucken..
    tula... sib baik bukan aku...huhu

    yeay...betuahla nuff nak bagi bonus...haha

    ReplyDelete
  34. huhuhuh...raya ni meriah juga la...cuma...bonus ku jua tiada...sob..sob...=(

    ReplyDelete
  35. iera blaja lgi. xde duit lgi nie... Pastu iera bujang lgi... So, kne bgi duit rye gak...hehe

    ReplyDelete
  36. groundnut..
    meriah jugala...tapi dahlah tak dpt bonus...kene keje pulak...lagi tension wooo..sob sob ...=(

    ReplyDelete
  37. iera..
    alasan tak kuat...hehe bwh 12thn je bole..

    ReplyDelete
  38. korang ni kerja penat2 pun
    tak dapat bonus..
    aku dok umah je..
    kaki pun tak payah goyang'
    dapat jugak bonus..
    laki bagi..

    ReplyDelete
  39. diana...
    ekeke...tu namanya pengorbanan seorang suami...hehe

    ReplyDelete
  40. sy percaya uncle mario baik hati..skali lagi nak minta duit raya..hehe..tolong mintak kat geng2 kategori satu tu..hehe

    ReplyDelete
  41. ejum
    wakaka...lelaki kategori satu tu buat2 tak faham je tu...ekeke

    ceh...apsal seme mintak duit raya kat aku ni...kan dah cakap aku tak dpt bonus tu...ekeke

    ReplyDelete
  42. Saman kang weh..!!! hahha..
    Kategori 1 tu mende weh??

    oo kategori hensem dan bersopan santun kn?? hahhaha..

    awek belom ade nih.. camane nak kawen.. pastu pakcik2 aku xpenah pon nak kongsi2 citer.. kedekut punye pakcik.. ekekke..

    Aku nak soh mak aku carikkan je senang.. >__<

    ReplyDelete
  43. yus...
    bacalah link yg aku bagi tu....hehe

    bagus jgk suh mak carik...ekeke

    ReplyDelete

komeng