Our social:

Sunday, August 29, 2010

citer kat pangkin : janganlah salahkan puasa

hoi!!ko ni asik tido jela rio...pakcik z sergah aku yang tengah kusyuk tido kat pangkin... sambil gosok gosok mata...aku... apa ni cik... tepanjat saya tau...kalau saya ada sakit jantung...cane?pakcik jugak kang susah payah nak buat cpr...haha hotak ko!!pakcik z selamba jawab...biasalah cik... ni kan bulan puasa.. saya puasa tau...
eh ko... nak salahkan bulan puasa pulak...dah memang ko kaki tido..nak salahkan bulan puasa pulak...

apa pakcik ni...bila masa pulak saya salahkan bulan puasa ...tadi ko cakap... ko dengar sini rio...janganlah ko nak salahkan bulan puasa atau puasa ko tu...jgn ko nak jadikan alasan puasa untuk ko lepaskan diri ko dari kesalahan ko...puasa bukan tiket tuk ko tido atau buat salah...ko faham tak? keras suara pakcik z...yela cik...

aku bukan apa...korang perasan tak...? asal lambat bangun...salahkan bulan puasa... lambat dtg keje...puasa salah.. traffic jammed..sebab puasa jgk... semua sebab bulan puasa..tak pernah kita nak salahkan diri kita...

so...marilah kita sama sama fikir...ok... nak tulis pjg2...tak laratlah...bulan puasa kan...hehetulis pendek2 cukup...asalkan korang faham...k

37 comments :

  1. perut lapar pon salahkan puasa..
    kurus pon salahkan puasa..

    klu buncit nak salahkan ape lak weh??

    hhahhahhahha...

    ReplyDelete
  2. buncit salahkan jijan weh...asik makan maggi je...hahaha

    ReplyDelete
  3. ye jgn salahkan... ptt lg bertambah tepati mase... huhu


    p/s: org yg solat biasanye tepati mse kan ma?

    ReplyDelete
  4. nak komen ko ni pun tak larat ni..sbb pose hehehe

    ReplyDelete
  5. TAk larat tulis panjang2 pun salahkan puasa jgk...

    Biasala, puasa kan...
    Huhu...

    ReplyDelete
  6. haha..betul tu..semua nak slaahkan bulan ppuasa...

    ReplyDelete
  7. budak baik sangat2..August 29, 2010 at 11:31 AM

    manusia...
    bila +ve...dia akan mendorong kepada diri sendiri...
    bila -ve..dia akan mendorong kepada yang lain...

    ko xposa rio..dok diam2..huhu

    ReplyDelete
  8. kawan aku dulu.

    apa hal kau tak solat? tak larat. aku pose.

    padahal pose sunat. keh keh keh

    ReplyDelete
  9. hehe...biase la kan...manusia kn suke cri alasan...tp ak suke bulan pose...mknan byk...hehe

    ReplyDelete
  10. kalau puase boleh berblog kn?
    huhu..

    tapi kerana puase la orang jadi ikt perangai setan..

    shopping sakan utk raye..
    [ini nadanada org jeles yang belum shopping raye lagi..]

    ReplyDelete
  11. sebab puasa aku jd baik...ni puasa lah punya hal no..ecehwah

    ReplyDelete
  12. aku suka bulan puasa.pasal aku xpayah menggelabah masak breakfast dgn lunch..wah..tenang hidup...kikikih!

    ReplyDelete
  13. Brilliant blog, I hadn't noticed www.pangkin4rest.com earlier during my searches!
    Keep up the superb work!

    ReplyDelete
  14. setuju komen kt atas..
    xpayah gelabah2 bln pose ni

    ReplyDelete
  15. maggi saya sudah kembang..jgn slhkan puasa, slhkn rio sbb lame blogwalking..abes maggi kembang..hahaaha

    ReplyDelete
  16. penat gila pose hr nie... Sbb tu asyik tdo je...
    (eh, salahlkan pose gak)

    ReplyDelete
  17. @diden

    hehe...maggi dah kembang le...ko suka jgk ke...ekeke

    ReplyDelete
  18. @NiNa'
    tula...alasan lain dah takde agaknya...hehe

    ReplyDelete
  19. @Azmi

    ekeke mie...termasuk aku jgk kadang2...ekeke

    ReplyDelete
  20. @budak baik sangat2..

    +ve mmg kena dgn -ve...tu mmg psgn dia...hehe

    errr....aku puasa le...tu yg tulis pendek2 je...hehe

    ReplyDelete
  21. @Berd

    ko ke yg cenggitu berd...ekeke

    errr...rajin jgk ko puasa sunat ek...

    ReplyDelete
  22. @BezBuddy
    ceh...tak abis2 makanan ko ni...ekeke

    ReplyDelete
  23. @~ar!eyko san~

    uikkk...setan suka beli belah ke aryko...ekeke tula...tu mmg dah perangai cenggitu...ekeke

    errr...aku mmg tau dah..ko jeles...haha

    ReplyDelete
  24. @fndrocka

    bagus betul ko...lepas puasa camana?ekeke

    ReplyDelete
  25. @cik plankton

    ceh...ada jgk yg sokong...pemalas jgklah ni...haha

    ReplyDelete
  26. @iera

    haha...mmg...seme pun mmg cenggitu..ekeke

    ReplyDelete
  27. letih je ~ aku puasa lah
    ngantok jerk ~ aku puasa lah
    lesi jerk ~ aku puasa lah..

    memang nak kena sepak jerk...tak pusa pun sama gak perangai...huhu

    ReplyDelete

komeng