Our social:

Saturday, July 10, 2010

citer kat pangkin: makin belajar makin bodo...




hotak ko!...hotak ko lah weh...wakaka...bhahaha gelak tak ingat dunia dah nak kiamat...camtulah bila ngan kawan2 kan...camtulah aku ngan kawan2 aku...tapi tiba-tiba semua senyap bila kene sergah ngan ....
pakcik z...

apsal ni???ni haaa...rio ni sengal...dia kata ada org cakap...makin belajar...makin banyak bende kita tak tau...maknanya makin bodoh la tu...bhahahaha mana ade... aku protes...(cewah...penulisan gaya novel ni...ekeke) sini ko rio... mana de saya cakap...dak mie yg ckp la cik... takde takde...sini ko...aku pun datang...zasss kene jentik kat tinge...apa ni cik...mana de saya cakap...

tak kira lah sapa cakap...(dah jentik tinge aku...ckp tak kisah sapa cakap pulak...sengal la tu kan...keh3)

ko tau tak...???pakcik z tanya...ntah...tak tau...aku menyampuk...zasss...kene lg...keh3..puas hati aku...ntah kenapa aku byk menyampuk pulak hari tu...

kita beljar sbb kita tak tau...makin byk belajar makin byk bende tak tau tu maknanya ilmu ni luas...bukak sikit minda ko tu rio...ko dengar tak aku ckp ni...pakcik z tanya aku... aaaa... pakcik nak kopi tak???saya naik atas buat jap... zassss kene lagi...

ko tau tak??? ntah manalah saya tau...keh3...opsss...aku elak...keh3 ko dah mati nanti....apa pakcik nii....mana bole pakcik cakap camni...jgnlah nak takutkan kitaorg pulak...aku cakap...eh...ko ingat ko tak mati ke...??? takdelah...lemah je aku jawab...huh!

bila kita mati nanti...aaa ...cakaplah kita...ni cakap saya pulak...selain dari sedekah tangan kanan yg tangan kiri tak tau tuuu... ilmu yang kita ada dan disampaikan pulak kat orang lain...orang lain sampaikan pulak kat orang2 lain lagi... pun akan membantu ko...tapi mestilah ilmu yang baik2...bukan ilmu yang karut marut yg mcm ko ckp tadi...

eh...apa mengarut yg saya ckp...???zassss....kene lagi...tak sempat elak...keh3 yang ko cakap makin belajar makin jadi bodoh tu tadi......bukan saya lah cik...huh...


malas nak smbg lagi...korang tau moral of de story kan...so....apa lagi...g study...keh3

12 comments :

  1. wakaka tp mcm btol gak makin byk belaja makin sedar byk benda yg kita tak tau lagi hehehe

    ReplyDelete
  2. hahahahhaha... adess la mario... macam tuh pulak..:p nyaris beliau jentik jer, kalau2 beliau sepak kan susah?hahahaha

    ReplyDelete
  3. lagi banyak belajar memang la lagi banyak tau tapi takut gak kalau dah terlalu banyak belajar sampai semue ilmu pun jadi bercanggah, tak tau mane betul mane salah bile semue pun tau satu mase. huhu..

    ReplyDelete
  4. salam bro...btul r...mkin tinggi kita blajar kite akn dpt lihat yg sbenarnye bnyak lg yg kite x tau...
    n bnyak lagi yg kite perlu terokai...
    mmg betul la pea yg d katakan...
    proses pembelajaran adalah sehingga nafas terakhir...

    ReplyDelete
  5. aah laa..makin lama/byk kita belajar, makin banyak rasanya yg kita tak tahu..haihh


    Latest Entry : GengBlogger Gathering, Here We Come!


    Pengakuan Terbuka : Aku Curang Pada Kekasihku!

    ReplyDelete
  6. pakcik z , jentik je lagi cik rio ni
    nakal ni haa
    jentik lagi pakcik

    hm betul ke mkin blaja makin byk kte taktau?
    cnggini kot,
    makin blaja mkin taktau tu mybe sbb org tu tak ulangkaji/amalkan
    tu yg taktau then terlupa
    pstu dah lupa , nk blaja balik tu yg susah
    ada byk lgi ilmu kte nak blaja

    ha gitu lah kot
    heeee~

    kejap , citer kat pangkin ni sume btol eh
    kira zaman kecik ni?
    comel^^

    ReplyDelete
  7. miss...
    mmg betul miss...hehe

    ReplyDelete
  8. wadud...
    takan dia nak sepak...dia sayang aku...huhu

    ReplyDelete
  9. pink...
    betul gak tu...bole jadi gila kalau asik dpt ilmu2 yg bercanggah ni dalam satu masa...hehe

    ReplyDelete
  10. cap...
    betul tu...menuntut ilmu mmg sampai hujung nyawa...dr dlm perut ibu lagi kita dah belajar tuk hidup...hehe

    ReplyDelete
  11. red...
    hehe...mmg betul sbb ilmu tu luas...

    ReplyDelete
  12. husna...
    yer arrr...untuk bljr...kn buat latihan selalu...perkara yg berulang2 kita buat akan buat kita ingat...nak belajar balik jadi susah sbb kita malas...hehe


    citer kat pangkin mmg citer masa budak2 dulu...bukan citer sekrg...

    ReplyDelete

komeng