Our social:

Tuesday, May 25, 2010

lagenda budak dengar cakap mak

Ini adalah petikan dari siri cerpen tak abis yang aku tulis...dan ini adalah lanjutan dari siri cerpen Kerana pelukan yang aku tulis tak abis...kihkihkih sapa yang nak baca cerpen aku tu kat sini korng baca ni pastu komen ok ke tak untuk aku publlishkan cerpen baru ni...kalau tak bez... biar arr aku je baca sendiri...kihkihkih

riooo!!!mak aku jerit dari dalam bilik no 1...ye makk... aku jawab dengan suara yang halus belum pecah...suara dak belum baligh...camana nak baligh...masa tu baru darjah 2..dah beli nasi lemak ke belum...mak aku tanya... belum mak...nak pegi arr ni...duit mana? tu haa ada dalam peti ais... aku berjalan lemah ke peti ais satu pintu jenama nasional warna hijau pokok pisang ada gambar kartun voltron aku tampal masa beli cekidis...
buka pintu peti ais aku pun tengok...takde...cari celah celah sayur kobis...takde...cari belakang tin susu cap junjung...takde...tengok dalam botol air...takde...ishhh seme tempat takde ni...ooo dalam tempat ais kot...bukak tempat ais cari dalam plastik ikan pun takde...
aku jerit pulak...takde punnnn...kat mana anak mak cari??? ni haa...dalam peti ais ni...takde pun...
laaa...bukan dalam peti ais la sayang,,,,atas peti ais... alaaa...tadi mak cakap kat dalam...orang cari arr kat dalam...
mak aku datang sambil membelai lembut rambut lurus aku ada remos kat depan...nah duit g beli...
dalam perjalanan tu....

18 comments :

  1. fes!!
    celaka. aku fes!!

    mesti kau comel kiut gebu habes kan. bahagia betol kalau dapat rasa belaian dari mak.

    aku rindu mak aku.

    ReplyDelete
  2. haha...lurus tul rio ni ya...hahaha

    ReplyDelete
  3. cekidis ekeke..klasik..aku pun pangey cekidis gak dolu2 kah3

    ReplyDelete
  4. wahaha..bro!aku pun penah kena mcm tu!masa kecik2 lurus bendul giler~haha

    ReplyDelete
  5. kisah benar ke? hehe..
    apelah bro nie.. wat saya terkenang mak kat umah.. rindu la pulak.. =P

    ReplyDelete
  6. dajah 2 kompom tak baligh lagi..
    kalau dah baligh..
    laen macam je..
    hehehe..

    ReplyDelete
  7. perkh!!! mantap! mantap! abang angkat...

    ReplyDelete
  8. tahniah berd...jarang2 ko dapt pes ni...
    errr...ko nak hadiah ke weh...kih3
    sure la aku comel kiut weh masa kecik dulu...ramai peminat plak tu...kih3

    ReplyDelete
  9. iqbal...
    seme dak kecik mmg lurus weh...haha

    ReplyDelete
  10. cik...
    tgk tajuk weh...mmg legend punya citer tu,,,kah3

    ReplyDelete
  11. faye...
    errrr...ada gak yg bengkok arr...kih3

    ReplyDelete
  12. zoro...
    kisah separa benar je tu weh...kih3

    mmg rindu tu kan bgs weh...

    ReplyDelete
  13. nazreen...
    .. mmg pelik arr klu darjah dua dah baligh weh...kihkihkih

    ReplyDelete
  14. lagi..??? to be continue ke..??? hmm..i think 4.5* from 5*..hahhhahaa..ok la 2..truskan3..:)

    ReplyDelete
  15. aisyyah...aa aa
    2b continue...kih3

    ReplyDelete
  16. aku nak baca selanjutnyee....

    ReplyDelete

komeng