Our social:

Thursday, May 6, 2010

Kuhembus kiri... kuhembus kanan

Tadi aku baca suratkhabar...muka depan kisah benjy kene hantar pusat mana ntah....aku tak baca sangat sebab bosan...yang aku baca ialah pasal H1N1 yang makin berleluasa...angkat korban dah semakin meningkat...terus aku teringat peristiwa semalam... masa aku lepak2 ngan member2...sambil dia kutuk dia... dia kutuk dia...tiba2 sorang kawan aku ni...dengan selambanya menghembuskan nafas terakhir...hehe.. tak weh...
menghembuskan segumpal cecair dari hidungnya... ciss la kan...tengah sedap2 berborak ko hembus...terus kene sound...weh kalau nak hembus pun jauh2 la weh... alaaa... bukan H1N1 laa...hotak ko...aku cakap...kalau bukan H1N1 pun ko kene arr jaga kebersihan...pengotor arr ko ni<--bukan ayat sebenar...pergi arr amik air... basuh lantai ni ...pastu kitaorg ramai2 kutuk dia...tapi dia tak basuh pun lantai tu...



wlau apa pun alasan...selsema biase ke hape... tapi ingatlah weh...kita kena jaga kebersihan...bersih bukan time selsema je ... bersih kene arr setiap masa...
ko bayangkan lah...masa musim2 selsema ni...kene pulak tengah makan... perghhh... selamba je kan orang2 yang pengotor ni hembus sini sana...dia lupa ke dia kat mana? kalau orang lain yang buat...biasanya orang2 camni la yang paling emo sekali... biasanya orang2 yang banyak komplen ni... dorang ni ada sikap yang sangat pelik... kalau dia buat takpe...tapi kalau orang lain buat... siap arr... dia punya maki...babi pun kalah...<====kat blog je aku tulis camni...kat luar aku tak pernah pulak ckp camni...

korang pernah jumpa tak orang2 yang camni?orang2 yang asyik nampak salah orang lain je... salah sendiri tak nampak..


btw,...nak ingatkan sekali lagi... kebersihan tu dituntut oleh agama...so... ingat2lah yer...







22 comments :

  1. cuba komen tempat mimi snag tak...

    ReplyDelete
  2. uiks...sini pun bes gak nk komen..huhu

    ReplyDelete
  3. mimi...
    mmg best...senang nak reply...hehe

    ReplyDelete
  4. heeehhh! pengotor! elok sunatkan je idung org tu.hahah ;p

    ReplyDelete
  5. betullah.

    ini ada org hembus hingus merata2

    ReplyDelete
  6. red...
    haha...kalau la bole...dah lama dah buat...

    ReplyDelete
  7. tedi...
    memang weh...skrg ni mmg musim hembus...haha

    ReplyDelete
  8. huh!belambak ak jmpe org yg diri dia je btol..org lain sume x btol bg dia..hempeh!angkat bakul sndiri wat po..

    ReplyDelete
  9. btol2x...kebersihan itu amalan mulia....

    ReplyDelete
  10. ajuera,,,
    wah,,,macam marah benau tu weh...ko tak sound dia ke weh...hehe

    ReplyDelete
  11. kalau bersin time kencing yang ni tak segan dah yang ni sakit!!

    ReplyDelete
  12. mmg byk org mcm tu klu dia x pe org lain buat abeh kena maki hehe

    ReplyDelete
  13. waaa... masalah orang lahir bulan 1 nie.. asyik sesema je.. bahaya kan rio..

    ReplyDelete
  14. penulis..
    free ke weh...?sungguh aku tak tau...

    ReplyDelete
  15. berd...
    sakit apa weh...ekeke...

    ReplyDelete
  16. cik...
    betul tu...aku bese diam jela kalu dorg camtu pastu akn cakap... 'padan muka ko...ko buat takpe...itu adalah balasan tuk ko...haha'

    ReplyDelete
  17. cha'on
    yela...bahaya la skang ni...ko tu jgn selalu main kat luar weh...ekeke

    ReplyDelete
  18. owh.. kalo maen dalam takpe eh rio..?? hahha..

    ReplyDelete
  19. cha'on...
    wakaka... maen dalam takpe weh...ekeke

    ReplyDelete

komeng