Our social:

Monday, May 10, 2010

Diam bukan makna suka




Kalau orang-orang tua dulu kata... diam tanda suka...boleh ke sekarang nak kata camtu? kalau ko tanya aku...
diam bukan maknanya suka... kena tengok muka dia masa diam tu... kalau diam suka... manis je muka dia sambil menahan senyum...bibir kapit... dari mata dia kita tau...
kalau diam tak suka... bibir kapit jugak tapi dari mata jugak kita tau...
kadang-kadang orang diam ni susah sikit...sekali dia meletup...
diam jangan nak kata penakut
diam jangan nak kata penyabar
diam jangan nak kata baik

mmm...ntahla...
diam pun kadang-kadang bosan.....

25 comments :

  1. salam..
    diam bila perlu diam,
    kadangkala lebih baik diam dr berkata2,
    berdebat dgn org yg marah baik la kita diam..bukan ikut serta tengking menengking..yg menampakkan kita sama seperti org tak siuman n tak berilmu...
    wallualam..:)

    ReplyDelete
  2. hik hik hik.yelah dulu kalau diam tersipu2 setuju.
    skarang kalau diam mencuka sendiri mau ingat

    ReplyDelete
  3. yeah! diam kadang2 MEMBOSANKAN!! wakaka ;p

    ReplyDelete
  4. diam tandanye malas nak layan..hahahaha

    ReplyDelete
  5. diam tanda malas layan

    ReplyDelete
  6. diam bermakna pendam perasaan pastu tunggu masa nak meletup..huhu

    ReplyDelete
  7. diam tnde nye x sampai ati..sumtimes..;p hahak

    ReplyDelete
  8. awas! diam di keadaan yang memerlukan adalah lebih membahayakan daripada bising diwaktu kesunyian diperlukan..

    pikir dalam ayat nie... betol ke x..

    ReplyDelete
  9. macam aku la jugak ni... diam2 penakot... eh... silap... diam2 berpandangan, mata bertentang mata... haha... *pemalu*

    ReplyDelete
  10. salam...
    kadang2 bila dah biasa sangat diam...akan terus je diam... memendam rasa...bahaya jugak ek...
    betul....tak guna nak berdebat ngan orang yang marah.. tapi kalau dah biasa diam..bila marah pun kita akan terus diam...
    mmm...ntahla...

    ReplyDelete
  11. tedi...hehe...tu la pasal...

    ReplyDelete
  12. red...
    haha memang bosan...tu yang kadang2 kene layan konsert gak...ekeke

    ReplyDelete
  13. nina...
    uikkk....tak semestinya...hehe

    ReplyDelete
  14. miziey...
    yela...kadang2 camtu arr...

    ReplyDelete
  15. solehah...
    kalau meletup... memang lagi teruk dari orang yang biasa bising ek... mmg pelik...

    ReplyDelete
  16. nuraisyyah
    ye...betul tu...ckp salah tak cakap pun salah...ishhh... baik diam jela ek...hehe

    ReplyDelete
  17. roronoa...
    uikkk...btul tu...mendalam ni...ishhh.... arghhh.... bole faham tapi susah pulak nak terangkan ejk...baik diam je la...ekeke

    ReplyDelete
  18. yus...
    haha...pemalu sangatla tu...ekeke

    ReplyDelete
  19. ecess.. nak gak tu dia nak menang cakap pasal konsert.hehe

    ReplyDelete
  20. red...ko nampak je eh jawaban aku ni...haha

    ReplyDelete
  21. of coz bebeh.hehe

    bab melawan, memang aku suka..:D tapi kalau aku malas layan, aku x dtg balik dh page tu.hehe

    ReplyDelete
  22. haha red...aku nmpk weh ko jawab ni...bukan ko dah kalah ke weh...ekeke

    ReplyDelete
  23. muehehe...penat aku nk melawan dh,..lapar plak karang.x pasal2 je aku suh kau blanja aku makan McD tiap2 hari selama sminggu. baru aku leh lawan komen ngan kau..hehe

    ReplyDelete
  24. aku harap ko tak pasan ni......hehehe

    ReplyDelete
  25. kau bernasib baik.aku x perasan ni...muehehe ;p

    ReplyDelete

komeng