Our social:

Sunday, May 9, 2010

citer kat pangkin:orang2 tua ni memang kuat membebel ke?

Kejadian berlaku masa aku lepas sekolah dulu...cam bese lepak kat pangkin sambil main gitar...kalau main gitar mestilah lagu2 rock...manala ada lagu jiwang keparat ni...hehe sedang aku syok nyanyi lagu Gadisku mp3 Search...datang arr pakcik Z kat pangkin...aku pun...
Cik...meh arr lepak sini...saya nyanyikan lagu untukmu ibu mp3 exist tuk pakcik...sebelum tu...selamat hari ibu untuk pakcik...haha aku gelak...pakcik Z tu duda... so dia lah ibu...dialah bapa...so tak salah lah aku ucap selamat hari ibu kat dia kan... tapikan ...pakcik Z ni macam emo pulak...

terus dia tanya aku...ko tau ke hari ibu tu hapa?...hari tuk ibu2 la cik... hotak kau...!!ceh...hotak aku pulak...pastu dia sambung...ko tau tak...ari ibu ni...barat...bla bla bla...kristian...bla bla bla...salah...bla bla bla... banyak je salah fakta dia bagi...aku tau dia main hentam je tu tapi aku diam jelah... cam bese... aku memang tak lawan arr cakap dia...

pastu dia sambung...ko tau tak...kita sebagai anak ni...kalau masih belajar...belajar rajin2...kalau dah keje...ada duit lebih...hulur2 kat mak...kalau dapat bonus...banje2la mak...ni tak...kadang2 nak bawak mak g jalan2 pun malu... dah besar konon...segan nak jalan2 ngan mak...jangan kata...nak jalan2 ngan mak... nak cium mak pun malu...jangan kata nak cium mak...nak peluk mak pun malu...jgn kata nak peluk...nak cakap sayang mak pun malu...

apa pakcik ni...semalam baru je saya jalan ngan mak saya...aku bukan cakap ko...sapa2 lah...ooooo...abis pakcik tu cakap macam saya pulak...ahhh.... ko pun sama... ceh...tadi cakap bukan aku...aku cakap dalam hati jela ni...hehe

dia bebel lagi ....ko tau tak?...ntah,,,,tak tau...ekeke aku gelak... tula ko...bila aku cakap ko gelak... terus je aku diam ...

ko jangan nak banggalah kalau mak ko kaya...tapi mak bole je bangga kalau anak dia kaya...ko jangan nak berlagaklah kalau ko masuk 'u'... tapi mak bole je bangga anak berjaya masuk 'u'...ko jangan nak eksenlah kalau bapak ko ustaz...tapi mak bole je bangga kalau anak dia uztaz...tapi ko tau tak...mak kau malu kalau ko asik main gitar je ni...haha dia gelak.... apa pakcik ni...saya pulak kene ni...

tapikan...ko kene ingat...mak ko tak heran pun kalau ko pegawai besau...dia tak heran pun kalau ko kaya...dia tak heran pun kalau ko banyak duit...dia cuma nak ko selamat dunia akhirat je...dia cuma nak ko bahgia je..dia cuma nak ko jumpa jodoh ngan orang2 yang baik je...yang bole jaga ko... tu jer...

yer la pakcik...errr.... saya nak balik eh pakcik...tula ko...bila aku cakap sikit nak merajuk...tadi kata nak nyanyikan aku lagu...meh la cepat...cehh...jap la pakcik saya nak naik atas jap...kang saya datang balik sini... ko nak g mana? saya nak g peluk cium mak saya jap.... cehhhh....hahahaha... dia gelak kan aku...

so...semenjak dari hari tu...aku memang arr tak sambut hari ibu....

12 comments :

  1. betol tue rio.. ibu kita nie tak kisah sangat ape pangkat kita.. yang penting kita selamat..

    ReplyDelete
  2. so...kesimpulannya kat sni..wajar kah kte smbut n meraikan 'hari ibu pada hari ini'..???? hmmmm..pe pndpt pkck mario yerk??

    ReplyDelete
  3. cik...
    tak banyak takpe...yg penting kita tak lupa...hehe

    ReplyDelete
  4. nuraisyyah...
    pendapat aku...hari-hari hari ibu...ehehe

    ReplyDelete
  5. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
    bes nyer korang ader ibu lagi..hukhukhukhukhuk

    Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  6. ala mimi...sabar lerr...sedekahkan fatihah yer...jgn lupa lepas solat...

    ReplyDelete
  7. btol3..ari2 ari ibu..!! hahak

    ReplyDelete
  8. setiap hari adlh hari
    ibu tapi smlam
    hari sabtu..

    hehe..

    ReplyDelete
  9. cikzatil...
    wahaha...ya arrr...smlm ari sabtu...eh...kemarin...wakaka

    ReplyDelete
  10. wah..
    baguslah pak cik z tu..
    nasihat yg bagus..
    n sangat betul ape yg dicakap nya rasanya.. :)
    semua ibu nak anak mereka selamat dunia akhirat...

    ReplyDelete

komeng