Our social:

Sunday, May 2, 2010

Citer kat pangkin : orang2 tua ni memang celupar ke??

kejadian ni dah lama dah tapi aku rasa masih lagi relevan ... masa tu aku baru belajar main gitar... tengah lepak2 kat pangkin... sambil tuning gitar kapok aku...datang sorang pakcik ni...aku panggil dia pakcik Z..aku ni sebab baru belajar main gitar...tak bape pandai nak tuning gitar tu ...kalau aku nak tuning...aku akan plucking lagu misteri mimpi syakila mp3 wings ... pastu goreng sikit lagu bisa mp3 search... pastu main lagu may sketsa sebuah cinta mp3 last sekali aku main lagu lambada, baru ok...hehe sampai je kat pangkin, pakcik z aku tengok monyok jer... aku pun... tanya arr...apsal ni cik...sedih jer...dari mana? dah macam lagu rap aku tanya pakcik z ...bertubi tubi soalan tanpa sempat dia jawab...
aku baru balik hospital... laaa... melawat sapa?aku tanya? pakcik A tu...kene kanser... ada lagi 6 bulan je doc kata... laaa....sian arrr... aku jawab sambil aku letak gitar...tak jadi aku nak main lagu fantasia bulan madu mp3 search...apsal lak ko kesian?yela...lagi 6 bulan je... aku jawab teragak2 sbb dr suara dia tu mcm salah je aku cakap kesian... tula ko... kurang kurang dia tau gak tempoh hidup dia......ko? eh pakcik ni...manalah saya tau...patutnya ko kesiankan diri ko dulu... ko sihatkan...tapi ko pasti ke bole hidup sampai umur ko 60 70 tahun? pemendelah pakcik ni...dah mula nak melalutlah ni...aku cakap dlm hati...

pastu pakcik tu ckp pasal orang kene hukuman gantung pun untung jugak sbb diberi kesempatan untuk bertaubat... orang cenggini dia kata semua beruntung sebab dah diberi peluang untuk tahu dan masih sempat bertaubat...samada terima atau tak... bukan kerja kita nak menilai... camana pulak ngan kita yang konon2 sihat ni...selalu je lupa diri...dan macam2 lagilah dia nshtkan aku...aku dengar jela...takan nak melawan pulak... tiba-tiba....

azan berkumandang...aku pun terus arr amik gitar nak balik... hah!ko nak pergi mana? jom g masjid... errr saya nak tukar kainlah ni cik...eh...apsal lak ko nak tukar kain...spender ko dah kotor ke?kencing tak lawas? ceh...mana de lah pakcik...takan saya nak g masjid pakai seluar steng ni...hahahaha dia gelak...dah pegi cepat ... aku tunggu....

memang celuparkan mulut orang2 tua ni...tapi kata2 nasihat dia tu...aku tetap ingat...

22 comments :

  1. hahah pakcik tu mmg cool! hahahha

    ReplyDelete
  2. Lawak yang sinis tapi menginsafkan..hahaha

    ReplyDelete
  3. memang pakcik z tu kool...haha aku suka borak2 ngan dia...nnt aku citer lg dr masa kesemasa...huhu

    ReplyDelete
  4. kak nida...hehe harap2 camtulah...

    ReplyDelete
  5. Betol cakap pakcik tu! Huhuhu!

    ReplyDelete
  6. nadia...
    yela... mmg betul ckp dia, sal tu aku tak lawan...ekeke

    ReplyDelete
  7. errrrn orang tua celupar erk tuan mario? hehehe

    ReplyDelete
  8. ye ler...celupar arr tu kata sluar aku dah kotor...ekeke

    ReplyDelete
  9. Agak-agak kalo lawan kene lempang tak? Hhohohoo~

    ReplyDelete
  10. org x tua pun ada yg celupar weh hehe

    ReplyDelete
  11. kahkahkah. aku rasa kau nanti kau tua memang jadi macam pakcik tu kot.

    dulu makcik aku ada suruh aku letak batang kayu dalam bonet kete. dia kata "weh kau sumbatkan batang kayu ni kedalam jubor kete tu." tak tahu lah lucah ke tak. tapi muka dia selamba.

    ReplyDelete
  12. nadia...
    hehe...ntahla...dosa weh lawan org tua...ekeke

    ReplyDelete
  13. cik...
    mmg budak2 skrg ramai yg mulut takde insurance weh...ekeke

    ReplyDelete
  14. berd
    aku akan jadi org tua yg rock weh....ekeke mcm amy search... huhu
    mmg lucah weh makcik ko tu...wakaka

    ReplyDelete
  15. yatre
    yela...nasihat arr tu...aku dengau je...tp tak pyh arr nak kata seluar aku kotor...ekeke

    ReplyDelete
  16. hahaha~ guraugurau~ :P

    ReplyDelete
  17. sy nk ketawe je kt cnie..hahahahaahahahahahahahahhahahaha..:D

    ReplyDelete
  18. nuraisyyah..
    ceh...amik ler pengajaran dr citer ni weh...ekeke

    ReplyDelete

komeng