Our social:

Saturday, April 17, 2010

Kerana sebiji plum

ini bukan kisah aku tapi aku nak citerkan jugak,,,





masa tu aku baru je dalam darjah 2 ke 3 ntah,,, dah tak ingat sebab dah tua...wakaka
biasalah budak2 memang arr kuat merayap... dulu2 kat kampung semua sebelah2 rumah kan sedara mara je so petang tu aku pun pergi lah rumah sedara aku ni... kebetulan ada sorang sepupu aku ni baru balik dari singapore, so adalah beli buah buahan dari sana... dulu2 duit singapore lbh kurang je dengan RM ... so, barang2 memang murah la kan termasuk arr buah plum ni.Masa tu aku mana lah tau buah plum ni rasa dia camna... budak kg la katakan..sepupu aku ni tengok aku datang... pun kasilah aku buah plum tu... siap pilih2 lagi buah tu kat dalam peti ais... maklumlah nak bagi kat seupu dia yang kiut ni kan.. darjah 2 maaaa... mmg kiutla kan...haha
Aku pun test le makan buah tu... ishhh apa punya rasa daa buah ni... tak sedap langsung... tapi takan nak buang depan2 dia pulak kan so aku pun senyap2 blah je arr... lepas agak2 jauh sikit dari rumah tu dan agak2 takde orang nampak... aku buang je buah plum tu...
sejak dari hari tu sampai lah umur aku dalam 20tahun... aku memang langsung tak teringin nak makan buah plum tu...ntah apa2 rasa dia... tapi satu hari tu, ada kawan aku beli dan paksa2 aku makan... mula2 aku tengok je dia makan ... pastu baru aku makan dan..... sedapppp....terus aku teringat kejadian masa aku kecik tu dan terfikir adakah buah plum yang dia pilih2 tu.. buah buah yang dah nak busuk??? ntahla... i hope not....

Aku citerkan benda ni sebab nak peringatkan diri sendiri dan kawan2...
jangan ingat budak2 takde perasaan...dorang pun tau nak jaga perasaan kita... why not kita yang dah dewasa ni...
kalau kita beri orang walaupun budak2 satu kenangan yang busuk...jangan ingat semudah tu kenangan tu nak dilupakan...
kalau nak beri hadiah... berilah yang baik2 bukan yang kita taknak atau yang buruk/busuk


12 comments :

  1. yup kalo nk kasi pape kt org kena bg yg paling terbaik :)

    ReplyDelete
  2. yeay...karangan yang berguna dr encik mario....

    saya setuju dengan kesimpulan yg dinyatakan itu :)

    ReplyDelete
  3. plum memang sedap rio.. kalo yang busuk tue yang rasa macam hampeh je.. rugi tak makan rio dalam tempoh 20 tuan tue.. ekeke.. kesimpulan yang menarik.

    ReplyDelete
  4. haha. baru ko tahu sedap ke tak sedap plum tu. tp serius aku tak pernah makan lagi buah plum tu. kalau ko tak letak gambar aku takkan tahu macam mana rupanya. huhuhu

    ReplyDelete
  5. betul tu
    keikhlasan tu paling penting

    ReplyDelete
  6. bgus..buah tu mmg sedap..kata org xkenal maka xcinta

    ReplyDelete
  7. chaon...
    memang terasa rugi...sedih... hehe

    ReplyDelete
  8. berd
    wakaka betul ke ko tak tau...tapi aku rasa kat Jordan ada arr buah tu..pegila beli...best woo

    ReplyDelete
  9. hans...
    betuk tu...hati mau ikhlas...

    ReplyDelete
  10. pawaka
    mmg sedap buah tu...haha

    ReplyDelete

komeng