Our social:

Wednesday, December 9, 2009

post edisi khas:Kerana Pelukan

Dari jauh aku dah dengar mak ku menjerit-menjerit,ini mesti sbb marahkn aku ni sebab
mak aku tak pernah bersikap begitu pada anak-anak dia yg lain...bg mak ku...akula anak tak guna,anak yg selalu menyusahkan hidup dia.Setakat maki-hamun mmg dah jadi makanan aku...setakat kene pelempang,aku mmg dah biase tapi tidak pd adik-beradik aku yang lain.Abang sulungku...kakak ku...adik2 ku 2 org tu mmg mak aku sayang....itula yg aku rasa...Sebagai ank yg ketiga...ak mesti dipanggil angah tapi tidak... mmg nasib baik kalu aku dipanggil aiman...man ke...tapi tu dlm khayalan aku jela,dlm angan 2 aku,dlm alam fantasi aku ... sbb biasenya...bodoh, sial jela jd habuan telinga aku ni.

Sampai je aku kat muka pintu...mak ku menjegilkan mata...hah!ko...anak sial.....meh sini...kan aku dah cakap...sblm pegi sekolah ...amik air kt perigi tu...degil...
alaa...alongkan ada...orang ada kelas tambahan...aku bantah... hahhh!... menjawab!tiba-tiba aku terasa pedih kt belakang badan aku...kalu biase aku kene pelempang...ari ni getah paip sepanjang 1 meter hinggap ...mmg sakit...tak penah aku rasa sesakit ni...bukan sekali...ntah berape kali...tak cukup..mak ku hantuk2 kepala aku kt dinding dapur .Nasib baik papan...kalu batu?tak tahula aku...mmg setiap kali dipukul...aku tak lari...aku akan mengeraskan badan aku...aku terima semua tu...kalu itu cara mak ku mennjukkan kasih sayang dia pada aku...aku terima...hanya tula satu2nya masa mak ku menyentuh aku...mgkin pelik bg org lain...tapi bg aku...kalu tak dilempang...dipukul...mmg mak ku takan menyentuhku...aku hanya membatukan diri..aku mendiamkn diri...aku tak menjerit...aku tak merayu...ak ingin merasai tangan mak ku...kalu adik-beradik ku yg lain...setiap pagi berpeluk cium sblm pegi sekolah...aku hanya memndang sayu...mak ku hanya berhenti memukulku bila terlihat darah yg mengalir dr hidung ku...sambil berlalu kedepan...membiarkn aku mengesat sendiri darah yg mengalir dgn baju sekolahku...mak ku terus memaki hamun aku....
Aku masih lg mengesat darah bila abng dan kakakku dtg mengejek2 aku.Mmg setiap kali lepas aku dimarah...dipukul...dorng akan mengejek2...bkn memujuk aku..dan mcm biasa aku akan menjerit2 pada mrk...tp mrk akan ketawa lbh kuat lg...tp kali ni aku dah nekad...aku dah bt keputusan...aku akan lari dr rumah...
Setelah tiada reaksi dr aku,drg pergi smbil ketawakan aku...dimuka pintu dapur... adik lelaki aku hanya memandang sayu...dan beredar setelah aku memandang tepat kematanya dgn pandangan yg sgt marah....aku masih lagi menggenggam penumpuk...masih lg mengetap bibir...bukan menahan sakit tp menahan marah yg amat sgt.Kali ni aku betul2 terasa amat sakit...aku tak tau knp mak ku bencikan aku...badan ku menggigil bukan kerana takut...bkn kerana sakit tapi...ntahla...aku cuma rasa aku tak diperlukan lg dirumah itu...aku dah nekad....tiba-tiba...

*saje nk bt citer bodo...nk mnnjkkn kt nn blog ak msh bernyawa...haha. Selagi cek belum smppai...kene bt update...dah dpt cek nnt...ak smbg citer bodo ak ni

12 comments :

  1. sbnrnye ak citer ni kisah benar aku baca kt suratkhabar lama bungkus nasi lemak tp sbb aku ni tak pandai nak citer...jadila cenggini...haha

    nnt aku bt citer lainla yer...

    ReplyDelete
  2. hhuhh.. la..mario..
    aku br jer nk feeling2 rs sedey..

    ReplyDelete
  3. weh sambung cepat tauuuuuuu....kekekek

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. geram!!!!!

    sambung la cepat.

    tajuk dah bikin hati meronta2 nak tau lagi lanjut.

    ReplyDelete
  6. sedeihhhh~~... mcm dlm citer drama tv3 tu.. pergh... meleleh air mata ..~ adoiy... dlm drama tu dia anak sulung.. x tahan, lari umah, kije sbb nak beli baju utk mak dia.. odway blik, xcdent..~ uishh

    ReplyDelete
  7. aku ingat ni cerita kau..sedihhhh,..

    ReplyDelete
  8. leh...ko reka citer ke ni..cam siut je.haha

    best weeh...em ko ade balat penulis novel r mario..huhu

    cpat2 kasik ending story ni...

    ReplyDelete
  9. sedey weh..tahan2..

    ReplyDelete
  10. Same mcm kisah hidup aku... Wut a life bila kite sentiasa tak sempurna..

    ReplyDelete

komeng